جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۸۳۲
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: مدیر اداره آب و فاضلاب گناوه گفت: در ندا یک سال گذشته، هفت میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان برای اصلاح و نوسازی چهار هزار و ۱۲۰ متر شبکه آب آشامیدنی این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش فکرشهر،عبدالعزیز عبدالهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصلاح و نوسازی شبکه بمنظور از مدار خارج کردن خطوط فرسوده و قدیمی و جلوگیری از هدررفت و افت فشار آب انجام شده است.

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۲۲۰ متر شبکه‌های توزیع آب در روستاهای قلعه حیدر، چاهبردی، عباسی، مال قائد و خیابان حرم به حرم گناوه اجرایی شده است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی ۲ عدد فشار سنج در ۲ نقطه تعیین شده شهرستان جهت اندازه فشار آب به صورت پیوسته، اصلاح و کاهش هدررفت آب و کنترل نشت در حوضچه‌های خروجی و تعویض شیرآلات سه دستگاه حوضچه جهت آبرسانی از دیگر اقدامات به عمل آمده در یک سال اخیر است.

عبدالهی ادامه داد: در این مدت همچنین.نصب و راه اندازی یک دستگاه الکتروپمپ در روستای قلعه حیدر و ۲ دستگاه الکتروپمپ در تاسیسات آبرسانی محله امامزاده باهدف تعمیر و نگهداری خطوط انتقال و شبکه های توزیع انجام شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۲۵۰ انشعاب به مشترکان، ۳۰۰ فقره انشعاب فاضلاب، ۲ هزار و ۷۰۰ مترمکعب آباز طریق تانکرهای سیار به مشترکان فاقد آب و پیگیری واگذاری انشعاب به ساکنان محله امید نی طی یک سال گذشته انجام شده است.

عبدالهی تصریح کرد: ۱۲۰ انشعاب آب غیرمجاز که تعدادی از آنها خانه باغ هستند در این مدت قطع شدند.

وی گفت: در حوزه فاضلاب اقدام‌های خوبی انجام گرفته که ساخت ایستگاه اچ با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، کانال پساب تصفیه خانه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جمع آوی فاضلاب منطقه اچ با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد بخشی از آنها است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه افزود: اجرای یکهزارمتر شبکه جمع آوری و راه اندازی ایستگاه فاضلاب کوی بسیجیان، شستشوی ۸۸ هزار متر شبکه، لایروبی و همسطح سازی ۷۰۰ دستگاه منهول، تعویض الکتروپمپ های خراب ایستگاه‌های فاضلاب بخش دیگری از اقدامات به عمل آمده در حوزه فاضلاب است.

وی به نیازمندی‌های آب و فاضلاب شهرستان اشاره کرد و گفت: اصلاح شبکه توزیع آب گناوه به طول ۳۰ کیلومتر، بندرریگ پنج کیلومتر، روستای فخرآوری پنج کیلومتر و سربست سه کیلومتر، احداث مجتمع آبرسانی قلعه حیدر جهت تامین مناسب آب روستاهای بینک، چاه شور، چاهک و قلعه حیدر، نوسازی خطوط انتقال آب رسانی به روستای قلعه‌ای بخشی از نیازمندی های این شهرستان است.

عبدالهی افزود: احداث مخزن جدید ۲۰ هزار مترمکعبی با توجه به فرسودگی مخزن ۱۰ هزارمتری تاسیسات ساقی کوثر، توسعه شبکه به طول ۱۵ کیلومتر، نوسازی شبکه آب روستاهای جزیره جنوبی و شمالی به طول پنج کیلومتر، خرید پنج هزار کنتور آب خانگی جهت تعویض کنتورهای معیوب و تعویض خط انتقال آبرسانی جزیره شمالی و جنوبی به طول ۲۰ کیلومتر از دیگر نیازهای بخش آب آشامیدنی در این شهرستان است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه خاطرنشان کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۳۰ کیلومتر، تملک و اجرای سه باب ایستگاه فاضلاب، مطالعه شبکه فاضلاب شهر بندرریگ و محلات شهرستان و یک مدول تصفیه‌خانه از نیازهای حوزه فاضلاب است که امسال بجد پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: منابع تامین آب شرب شهرستان از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که ازطریق ۲ خط انتقال موسوم به خط کوثر و خط محرم (برازجان – گناوه) انجام می‌شود.

عبدالهی افزود: میزان متوسط حجم آب ورودی به شهر گناوه و روستاهای همجوار حدود ۲۳ هزار مترمکعب در روز و حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب نیز به شهر بندرریگ است که منتقل می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب گناوه تعداد مشترک آب شهرستان را ۴۰ هزار و ۴۴۲ فقره و فاضلاب را ۱۴ هزار مشترک اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر