جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۸۴۹
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد باید کانون های فرهنگی و هنری حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، اظهار داشت: یکی از عوامل رونق گیری مساجد، حضور کانون‌های فرهنگی و هنری و دیگری فعال کردن هیأت امنا است.

امام جمعه دیر، عدم هماهنگی هیأت امنا مساجد با جوانان را یکی از دلایل کم رونق شدن مساجد دانست و افزود: باید مساجد متحول شوند نیاز به ایجاد تحول در چرا که هم افزایی بین هیأت امنا و کانون فرهنگی و هنری و پایگاه بسیج کارها را آسان‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: خانه‌های قرآنی طرح خوبی است اما با توجه به برگزاری مجالس قرآنی در ماه رمضان در مساجد بهتر است این طرح در دیگر ماه‌های سال برگزار شود که شاهد خالی شدن محافل قرآنی مساجد نباشیم.

حسینی عنوان کرد: مساجد در صدر اسلام مرکز همه تصمیم گیری ها بودند و امروز نیز باید به این سمت حرکت کنیم،، حضور نسل جوان و نوجوان در رونق گیری مساجد تاثبرگذار است که برای عملیاتی شدن این مهم باید حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری از کانون‌های مساجد صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از کانون‌های مساجد، تاکید کرد: ساختمان‌های نیمه تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تکمیل شود تا پایگاهی برای فعالیت‌های جوانان فراهم شود.

امام جمعه دیر با تاکید براینکه در همه عرصه‌ها نیاز به اولویت بندی است، بیان کرد: با هم افزایی دستگاه‌ها و نهادها مساجد فعال شوند و جاذبه بیشتری در کانون‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود تا جوانان بیشتری به مسجد جذب کنند.

وی با تبریک روز ارتش، خاطرنشان کرد: امروز ارتش ملی و مکتبی ما گوش به فرمان فرمانده کل قوا است و مقابل دشمن چون سدی محکم ایستاده است.

حسینی گفت: ضمن تشکر و حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب، اعلام و تاکید می‌کنیم که در اجرای این طرح دقت شود و در کنار آن ما نیز نباید از وظیفه خود که تبیین و روشنگری و فرهنگ سازی در این زمینه عفاف و حجاب است، غفلت کنیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه سه مقوله تبیین و تفکیک و تقبیح در مسئله حجاب مهم است، افزود: در طرح عفاف و حجاب بین کسانی که عامدانه از دشمن خط می‌گیرند با کسانی که نسبت به احکام دین جاهل هستند تفکیک قائل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر