جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۱۴۱
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۵

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی دیلم  گفت:به همت یک بانوی دیلمی عضو صندوق خرد روستایی،کاشت و برداشت گیاه دارویی زیره در مزرعه الگویی واقع در روستای چاه‌تلخ این شهرستان به مساحت پنج هزار متر مربع انجام شد.

به گزارش فکرشهر، شاپور خشنو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه گیاهان دارویی نقش مهمی در اشتغالزایی و درآمدزایی اعضای صندوق خرد زنان دارد.

وی افزود: ۳۰ بانوی این شهرستان عضو صندوق خرد روستایی هستند که در زمینه توسعه و کشت گیاهان دارویی توسط واحد زنان ترویج این مدیریت آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی دیلم گفت: از مجموع اعضای صندوق خرد روستایی، یک نفر از آنها به کشت گیاه دارویی زیره با هزینه خود اقدام کرد و ۶ بانوی دیگر در زمینه جمع‌آوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی خودرو در کوه جهت فروش فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: زیره یک‌ داروی سنتی برای رفع‌ سوء هاضمه‌ و روغن‌ آن‌ در رفع‌ دل‌ دردهای کودکان‌ بسیار مفید و استفاده می‌شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان، بانوان عضو صندوق خرد روستایی را برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی ۱۵۰ میلیون تومانی از محل بند ب تبصره ۱۶ به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر