چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۲۷۶
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از هشت هزار و ۸۹۹ بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در طرح تشدید ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی تنگستانی مکان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این طرح که ۵۲ روز به طول انجامید، هشت هزار و ۸۹۹ بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های نظارتی در سطح استان انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در این طرح پنج هزار و ۳۱۷ رأس دام در مجموع به وزن ۲۱۳ هزار ۴۰۲ کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۲۵۰ قطعه طیور در مجموع به وزن سه میلیون ۵۷۹ هزار ۶۲۷ کیلوگرم طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده‌اند.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این مدت ۹۸۵ یک هزار و ۵۴۶ مورد غیر بهداشتی ثبت، ۱۱ هزار و ۹۹۳ کیلوگرم فرآورده ضبط و سه هزار و ۶۱۷ کیلوگرم فرآورده خام پروتئینی غیر بهداشتی معدوم سازی و یک واحد متخلف نیز پلمب شد.

وی در پایان یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر