جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ شهردار برازجان در نشست مدیرعاملان سازمان آتش نشانی های جنوب کشور خبر داد:
فکرشهر: شهردار برازجان گفت: ساختمان آتش نشانی شماره 3 برازجان جانمایی شده و وسایل آن در حال فراهم شدن است و پیگیر این هستیم که بزودی ...
کد خبر: ۱۳۷۶
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: جلسه ی هم اندیشی و تعامل مدیرعاملان آتش نشانی ها و خدمات ایمنی منطقه جنوب کشور، با حضور نمایندگان استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در برازجان برگزار گردید.

به گزارش فکرشهر، در این نشست مدیرعاملان آتش نشانی ها، ماشااله احمدی، شهردار برازجان، معاونین شهردار برازجان، چند تن از اعضای شورای شهر و بهروز ابوالفتحی مدیرعامل سارمان آتش نشانی برازجان حضور داشتند.

[[{"fid":"978","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":451,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

ماشااله احمدی، شهردار برازجان به عنوان اولین سخنران این جلسه گفت: آتش نشانی سخت ترین شغل با کمترین اشکال است و آتش نشان باید آمادگی جسمانی، روحی و ذهنی بالایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: حدود شش ماه از آغاز به کار ما و انتصاب بهروز ابوالفتحی به سمت مدیرعامل سازمان آتش نشانی می گذرد و در این مدت حتی یک شکایت مردمی نداشته ایم و شورای شهر نیز از از عملکرد این سازمان رضایت دارد.

احمدی ادامه داد: شهرداری که به آتش نشانی اهمیت ندهد نسبت به جان مردم بی اهمیت بوده و عقیده دارم که آبروی هر شهرداری در دستان این سازمان قرار دارد.

شهردار برازجان افزود: سازمان آتش نشانی برازجان در سیل و زلزله اخیر طوری خود را نشان داد که مردم و مسئولین، این سازمان را بیشتر از حلال احمر و دیگر نهادها در کنار خود دیدند و در جلسات مختلف نیز از آن ها تشکر کردند.

وی ادامه داد: افراد علاقمند به شغل آتش نشانی باید به این کار وارد شوند و احساس می کنم آتش نشانی برازجان دست در دست مردم است و شهرداران باید تجهیزات، حقوق و دیگر نیازهای آتش نشانی را مورد توجه قرار دهند.

احمدی اضافه کرد: از رییس سازمان آتش نشانی می خواهم که این جلسات ادامه داشته باشد و در مراحل بعدی طوری شود که این برنامه در کارگاه یا سالنی به صورت عملی انجام گیرد و همه بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کرده و بهره لازم را ببرند.

شهردار برازجان در پایان گفت: ساختمان آتش نشانی شماره 3 برازجان جانمایی شده و وسایل آن در حال فراهم شدن است و پیگیر این هستیم که بزودی به بهره برداری برسد چون افق دید ما این است که زمان رسیدن آتش نشانی به محل حادثه، کمترین زمان یعنی 5 دقیقه را داشته باشد.  

[[{"fid":"979","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

اسماعیل ناخایی، رییس شورای شهر برازجان ضمن خوش آمد گویی به افراد حاضر در جلسه گفت: یک آتش نشان باید آگاهی لازم را داشته باشد و باید از جان و مال خود مایه بگذارد.

وی ادامه داد: از بهروز ابوالفتحی تا آخر حمایت خواهیم کرد و هر وقت مایل بود می تواند در جلسه شورا حضور یابد و مشکلات خود را عنوان کند وحمایت مالی و فکری از آتش نشانی وظیفه شورا و شهردار است.

[[{"fid":"980","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":730,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

بهروز ابوالفتحی، مدیرعامل سازمان اتش نشانی برازجان گفت: فعالیت های این سازمان به بخش های مختلفی تقسیم می گردد و به شهر برازجان نیز ختم نمی شود.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت هایی که ما انجام می دهیم می توان به امداد چاه، سیل، زلزله و موارد بسیار دیگر اشاره کرد که از خدمات ایمنی تا گرفتن حیوانات و آتش سوزی را شامل می شود.

ابوالفتحی در این نشست برخی مشکلات و کمبودهای این سازمان از جمله نداشتن چند خودروی مورد نیاز، نبود یک بالابر بزرگ با توجه به این که شهر رو به عمودی شدن است و بزرگ ترین برج استان نیز در برازجان در حال ساخت است و نداشتن بعضی تجهیزات جهت خدمت رسانی به مردم اشاره کرد که از طرف شورا قول مساعد گرفت که در بودجه ی امسال مد نظر قرار گیرد.

بهزاد احمدی فرد، معاون اجرایی شهرداری برازجان که سازمان آتش نشانی از زیرشاخه های این معاونت محسوب می شود گفت: من چند سالی آتش نشان بودم و به عنوان اولین مدیرعامل سازمان آتش نشانی برازجان باید بگویم که این شغل یعنی عشق و علاقه و اگر کسی عاشق نباشد نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: قبل از ورود به سازمان از تجربه بزرگان این کار استفاده کردم و با سایرکلان شهرها به تبادل تجربه پرداختیم و پس از بررسی های لازم برازجان را در بحث امداد و نجات قابل دیدند و این ها بخاطر زحمات آقایان ابوالفتحی و موسوی است.

احمدی فرد اضافه کرد: آتش نشانی مثل تلفن همراه و رایانه است و باید هر روز افراد و تجهیزات به روزرسانی شوند تا از علم روز دنیا عقب نمانند.
معاون اجرایی شهرداری برازجان گفت: مثالی بین عوامل شهرداری ها است که می گویند هر کس می خواهد شهردار شود باید چند ماه در آتش نشانی خدمت کند تا با بحران و مدیریت آشنا گردد و این حرف مهم بودن این سازمان را به خوبی نشان می دهد.

در ادامه پیشنهاداتی از جمله، فرهنگ سازی در بخش ایمنی، پرداخت عوارض و مسائل مالی سازمان آتش نشانی، برخورد مناسب شهرداران واعضای شورای شهر با آتش نشان به گونه ای که پس از بازنشستگی احساس پشیمانی به آتش نشان دست ندهد، تعامل ببیشتر مسئولین انتظامی و امنیتی با آتش نشانی در هنگام وقوع حادثه، راه اندازی نیروی پیشگیری و ایمنی با هماهنگی دادگستری برای جلوگیری از وقوع حادثه و حضور در کمترین زمان، دخیل بودن نظر رییس آتش نشانی در استخدام های این سازمان و توجه به قابلیت ها و سعی کردن آتش نشان برای انجام کار نه فقط حضور در محل از طرف دیگر افراد حاضر در جلسه مطرح گردید.

[[{"fid":"981","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"982","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"983","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"984","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"985","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":397,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"986","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"987","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر