چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۹۶۲
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: اولین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در بوشهر آغاز به کار کرد.‌‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان  در آیین افتتاحیه این رویداد ملی در بوشهر گفت:  از بهمن ماه ۱۴۰۱ برای شور و نشاط بین آحاد جامعه کشور ثبت نام اولین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان آغاز شد.

 علی خلیلی افزود: بعد از شیوع ویرویس کرونا به دلیل کم تحرکی مردم  وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورز‌های همگانی برنامه ریزی شد این رویداد ملی در رده مسابقات مینی فوتبال در سرار کشور آغازشود.

 وی اضافه کرد: در این رویداد ملی بیش از ۴۱ هزار و ۲۱۲ تیم ورزشی در رده آقایان و بانوان ثبت نام کردند که از این تعداد بیش ۸ هزار و ۸۸۴ تیم ورزشی در رده بانوان باهم رقابت خواهند کرد.

خلیلی گفت: یکی از اهداف این رویداد ملی دسترسی آسان خانواده به ورزش همگانی است که در آینده نیز رویداد ملی ورزش‌های خیابانی برای محلات سراسر  استان‌های کشور بصورت المپیاد در چند رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

 وی افزود: افتتاحیه این رقابت‌ها از استان بوشهر آغاز شده و تا پایان خرداد ماه در سراسر کشور این مسابقات در ۴ فاز شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری  آغاز خواهد شد.

 رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان نیز در این آیین گفت: بیش از ۱۶۰۰ تیم  از استان بوشهردر این رقابت‌ها حضور دارند و بیش از ۶۵۰ تیم آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

محمد حسین زاهدی فرد افزود: در برگزاری این رویداد ملی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، سپاه و وزارت  علوم وسایر دستگاه‌های  مشارکت داشتند.

 وی  در پایان گفت: این رقابت‌ها در رده سنی آزاد بالای ۱۸ سال در تمامی ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر