چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت:  با همکاری دیوان محاسبات و معاونین استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، کمیته پیشگیری از وقوع تخلف در استان‌های کشور تشکیل می‌شود. 
کد خبر: ۱۳۸۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت:  با همکاری دیوان محاسبات و معاونین استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، کمیته پیشگیری از وقوع تخلف در استان‌های کشور تشکیل می‌شود. 

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر ، امیر حسین رحیمی در نشست شورای ادارای استان بوشهر با تاکید بر این نکته که تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف بر حفاظت بیت‌المال هستند، اظهار کرد:  هدف بودجه ریزی توسعه و پیشرفت کشور است که لازم است برای حفظ بیت‌المال و جلوگیری از استرس مدیران قوانین اصلاح و مدیران طبق قانون عمل کنند.
 
وی با اشاره به بودجه عمومی سال 1392 گفت: در قانون ، بودجه عمومی سال گذشته 210 هزار میلیارد تومان مصوب بود که با اصلاحیه مجلس شورای اسلامی به 194 هزار میلیارد تومان کاهش یافت که 147 هزار میلیارد تومان آن محقق شد.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه از این میزان بودجه عمومی 15 درصد آن به طرح‌های عمرانی تخصیص یافت تصریح کرد: از 147 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور  22 هزار میلیارد تومان آن به طرح‌های عمرانی و 80 درصد هم به اعتبارات هزینه جاری تخصیص یافت.
 
رحیمی با اشاره به اینکه 35 درصد بودجه عمومی کشور در سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی تحقق یافت، خاطرنشان کرد: بودجه عمومی سال گذشته 35 درصد آن از درآمدهای مالیاتی و درآمدهای گمرکی، 41 درصد از درآمدهای نفتی و مابقی از سایر درآمدها تامین شد.
 
وی با بیان اینکه تکیه بر درآمدهای نفتی کاهش یافته است، گفت: درآمد مالیاتی کشور در سال گذشته 41 هزار میلیارد تومان بود این در حالی است که سال ماقبل آن 31 هزار میلیارد تومان بود.
 
وی با اشاره به افزایش 10 هزار میلیارد تومانی درآمد مالیاتی نسبت سال ماقبل آن تصریح کرد: 91 درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال قبل محقق شد.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر این نکته که وابسته بودن بودجه کشوربه نفت کاهش یافته است گفت: اکنون 41 درصد بودجه عمومی از محل درآمدهای نفتی تامین می‌شود که طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه تا دو سال آینده باید قطع کامل وابستگی به درآمد نفتی داشته باشیم.
 
رحیمی استان بوشهر را در تولید و تامین درآمدهای کشور مهم دانست و افزود: تولید آبزیان که یکی از ویژگی‌های استان ساحلی بوشهر است می‌تواند نقش تاثیر گذار خود را دراین مهم بردارد.
 
وی با بیان اینکه سخت‌گیری دیوان محاسبات در حسابرسی طبق قانون انجام می‌دهد گفت: دیوان محاسبات مچ‌گیری نمی‌کند بلکه طبق قانون حافظ بیت‌المال است که بودجه تخصیص دستگاه ها در جاهای که مشخص شده تخصیص و هزینه شود.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور از تشکیل کمیته‌های پیشگیری از تخلفات استان ها خبرداد و گفت: با همکاری دیوان محاسبات و معاونین استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، کمیته پیشگیری از وقوع تخلف در استان‌های کشور تشکیل می‌شود.
 
رحیمی گفت: طبق موافقت استاندار بوشهر، معاون استانداران به عنوان دبیر کمیته پیشگیری از تخلفات قانونی تعیین می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر