جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۳۷۰
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به ورود کشتی حامل گندم به بندر بوشهر گفت: گمرکات استان بوشهر به فناوری‌های نوین تجهیز می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی سلیمانی بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از فعالان و کارکنان مجموعه گمرک بوشهر اظهار داشت: هدف کارکنان گمرک در نقاط استان بوشهر خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی و تولیدی است.

وی تسریع در ترخیص کالا در عرصه واردات و صادرات را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: کالاهای اساسی در اسرع وقت ترخیص و از گمرک خارج می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به ورود کشتی حامل گندم به بندر و اسکله بوشهر گفت: این محموله به‌صورت شبانه‌روزی ترخیص و بارگیری می‌شود.

افزایش صادرات

وی از افزایش صادرات کالا در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۳.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد محموله صادراتی در حوزه محصولات پتروشیمی و میعانات گازی است گفت: در مدت یاد شده محصولات پتروشیمی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ، سنگ گچ و تره‌بار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

افزایش میزان واردات

وی مقصد محموله‌های صادراتی از استان بوشهر را چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی و موزامبیک دانست و افزود: گمرک بوشهر در سال گذشته رتبه اول کشور در بین گمرکات کسب کرده است.

مدیرکل گمرک بوشهر تراز تجاری این استان را مثبت دانست و خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۳۷ هزار تن کالا به ارزش افزون بر یک میلیارد ۹۹۰ میلیون دلار وارد گمرکات استان و ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن از نظر وزنی ۲۰ درصد و و از نظر ارزش ۳۴ رصد رشد داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر