شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۱۶
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: وزیر خارجه آلمان امروز پنجشنبه بر لزوم ایجاد فرصتی برای اجرای راه‌حل دوکشوری به عنوان راه‌حلی دائمی برای درگیری‌ دو طرف فلسطینی-اسرائیلی تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از اسپوتنیک روسیه، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان امروز در کنفرانس مطبوعاتی با همتایان مصری، اردنی و فرانسوی خود اظهار کرد: باید فرصتی برای راه‌حل دوکشوری ایجاد شود و از طریق این راه‌حل می‌توان به راه‌حلی دائمی برای درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دست یافت.

بربوک در ادامه گفت: درگیری‌های موجود میان اسرائیل و فلسطینی‌ها موجب کشته شدن افراد زیادی شده است.

همچنین وزیر خارجه آلمان گفت: ما فعالیت‌های شهرک‌سازی را به شدت محکوم می‌کنیم زیرا به منزله نقض قوانین بین‌المللی و مانعی در برابر صلح و امنیت منطقه هستند.

او افزود: گروه مونیخ درباره اهمیت بررسی راه‌حل‌ها و آغاز اقداماتی جدی جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی توافق‌نظر دارند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: تلاش‌ها برای برقراری آرامش (در نوار غزه) هنوز نتایج موردنظر را نداشته و ما مداخله بین‌المللی برای توقف تنش اسرائیل را خواستار هستیم.

شکری در ادامه گفت: یورش‌های این روزهای اسرائیل به قدس شرقی، غزه و کرانه باختری، خطر وخامت شدید اوضاع را در پی دارد و کشورهای بانفوذ باید این حملات را مهار کنند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز گفت: ما خواستار برقراری آرامش در نوار غزه هستیم و این امر گامی به سوی برقراری صلح عادلانه و فراگیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر