چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۸۸۶۲
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف کاهش زمان انتظار تخلیه لنج‌های سنتی در بنادر شمالی استان پیگیری برای تأمین سه بارج در دست انجام است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد شکیبی نسب صبح سه شنبه در بازدید معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر دیلم اظهار داشت: در جنوب کشور ۲ هزار و ۵۰۰ لنج سنتی وجود دارد که از این شمار هزار و ۸۵۰ لنج در استان بوشهر واقع است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با هدف کاهش زمان انتظار تخلیه لنج‌های سنتی در بنادر شمالی استان پیگیری برای تأمین سه بارج در دست انجام است.

وی ادامه داد: در شمال استان بوشهر اسکله بندر دیلم با طول ۹۰ متر نیازمند بهسازی و نوسازی است که برای بازه زمانی کوتاه مدت یک فروند بارج به عنوان پهلو گیر موقت برای این بندر پیش‌بینی شده است.

شکیبی نسب افزود: لایروبی کانال دسترسی بندر دیلم به میزان ۵۰۰ هزار مترمکعب نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که با توجه به اهمیت پروژه باید شرایط موردنیاز برای تحقق آن فراهم شود.

وی گفت: امرار معاش بیش از ۷۵ درصد از بندر نشینان استان بوشهر با حوزه دریا و دریانوردی است که این پیوند ناگسستنی مردم با دریا اجرا طرح‌های توسعه و تسهیل فعالیت‌های حوزه تجارت و بازرگانی دریایی را اجتناب ناپذیر کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر