جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۹۴۹
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: به همان اندازه‌ای که انقلاب اسلامی برای حاکمیت دین اسلام در تلاش است دشمن نیز با توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف برای ترویج بی‌دینی برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در اختتامیه هفتمین اجلاس استانی نماز استان بوشهر افزود: انقلاب اسلامی در حاکمیت دینی اسلامی نسخه شفا بخش خداوند برای بشریت است و به طور قطع مغلوب این میدان دشمنان هستند.

وی بیان کرد: امروز در دنیایی قرار داریم که از هر طرف ارزش‌های اسلامی و الهی مورد هجمه قرار گرفته و بهترین راه برای مقابله با این هجمه توجه به نماز و توصیه‌های قرآنی و آموزه های دینی است.

محمدی‌زاده اظهار کرد: توجه به اقامه نماز با تمام معنی و مفهوم آن رمز موفقیت در مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

استاندار بوشهر گفت: آنچه امروز بعنوان یک اصل باید مورد توجه باشد این است که از کودکی فرزندان خود را با فرهنگ نماز آشنا کنیم.

استاندار بوشهر اصلی‌ترین شاخصه یک نظام اسلامی و دینی و مدیر دینی را اقامه نماز دانست و گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات برای تربیت فرزندان و اهتمام آنان به نماز این است که باید نماز را از منزل و مدرسه آغاز کرد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در سال پیش رو جایگاه خود را در بحث نماز ارتقا دهند.

محمدی زاده افزود: وقتی پیامبر خدا نماز را ستون اصلی دین می‌داند وظیفه همه ماست که در راستای ترویج نماز جماعت تلاش کنیم.

ذکر خدا انسان را به کمال می‌رساند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ذکر خدا انسان را به کمال نزدیک می‌کند و از سقوط نیز نجات می‌دهد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: وقتی یاد خدا در دل انسان است؛ وجود انسان آرامش می‌یابد.

وی اظهار کرد: نگاه به نماز نباید نگاه تکلیفی باشد بلکه باید به فلسفه وجودی نماز دقت کرد تا این نماز عامل رشد و آرامش انسان شود.

صفایی بوشهری افزود: اگر نماز را با حیث تربیتی و توجه بخوانیم خود را به منبع الهی متصل و از انحراف نجات می‌دهیم.

معرفی برترین‌های هفتمین اجلاس نماز استان بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: هفتمین اجلاس استانی نماز در این استان با عنوان نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

اصغر جعفری با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی در ستاد جشنواره نماز فجر تا فجر ایفای نقش کردند گفت: محور آثار ارسال شده در زمینه مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و کارکرد مساجد در منشور فکری امامین انقلاب و بیانیه گام دوم، نماز و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: فرهنگ بسیج، دفاع مقدس و محور مقاومت، نماز، اقتصاد اسلامی، بهره‌وری و رونق تولید، نماز و کارکرد مساجد در حکمرانی از دیگر محورها و موضوع‌های جشنواره نماز فجر تا فجر استان بوشهر بود.

با بیان اینکه هفتمین اجلاس استانی نماز در سه موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: نخستین موضوع شامل آثاری است که به جشنواره فجر تا فجر نماز از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره واصل شده که شامل یک هزار و ۷۶۷ اثر است که این آثار مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: استان بوشهر در وصول آثار به دبیرخانه اجلاس نماز رتبه سوم و از نظر جمعیت رتبه دوم کشور را کسب کرد.

جعفری ادامه داد: همچنین در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی براساس شاخص‌های ابلاغی سند نماز ۱۱ دستگاه اجرایی استان بعد از بارگذاری آثار در سامانه سجاده توانستند نمره عالی دریافت و مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه نماز را استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنادر و دریانوردی، اوقاف و امور خیریه، فرودگاه، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، کمیته امداد، گمرک، استاندارد، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش عنوان کرد.

جعفری ادامه داد: همچنین در موضوع یاوران و فعالان نماز نیز ۲۴ نفر از یاوران و فعالان نماز استان بوشهر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر