پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۰۳
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

بى شک روابط عمومى، مانند سایر رشته هاى علوم انسانى مورد غفلت قرار گرفته است و توسعه روزافزون و ارتباط و اطلاعات در کشورها، نتوانسته در آن تأثیرى داشته باشد. حتى کشور در حال توسعه ما نیز چنین وضعى دارد. مشکلات و ناکارآیى ادارى در کشور ما پدیده نو و جدیدى نیست و سال هاست که سازمان هاى مربوطه، براى اصلاح ساختارى آنها مطالعه و برنامه ریزى مى کنند، هر چند تاکنون اقداماتى نیز به عمل آمده است.

هر اندازه ارتباط در روابط عمومى، به طور مفید، مستقر و شکل مؤثرى گسترش یافته باشد، همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابى به اهداف خود موفق تر مى شوند.

کسى که روابط عمومى را به عنوان یک شغل انتخاب مى کند و مسوولیت انجام وظایفى را در این حرفه مى پذیرد، باید به عنوان یک حرفه به آن نگاه کند و سعى کند مهارت ها و تخصص هاى آن را فرا گیرد و آینده شغلى و پیشرفت اجتماعى خود را براساس آن برنامه ریزى کند.

معضلی که این روزها گریبان مدیران روابط عمومی را گرفته، مشغله بسیار زیاد در این حوزه است.

با وجود علم و آگاهی مدیران دستگاه های اداری و بنگاه های اقتصادی اما همچنان به روابط عمومی ها نگاه ابزاری می شود تا این که یک مشاور یا ایده پرداز خوب و جلو برنده سازمان یا بنگاه!

برای ایجاد یک سکوی پرتاب در سازمان، مادامی که روابط عمومی ها درگیر برپایی مراسمات و تشریفات و خورده کاری های سازمانی باشند نباید انتظار پیشرفت و تکانه ای بزرگ در ساختار سازمان بود؛ از این رو می بایست مشغله درون سازمانی یک مدیر روابط عمومی تا حدی کاهش یابد که فرصت اندیشیدن و حتی رویاپردازی به وی داده شود تا با تحلیل و بررسی ایده ها در پیشبرد سازمان مطبوع گام های موثری بردارد.

متاسفانه با وجود ورود تکنولوژی به این عرصه، همچنان مدیران روابط عمومی درگیر مسائل پیش پا افتاده سازمان هستند که فرصتی برای حتی ابراز ایده ها و خلاقیت های خود نمی بینند و این مشکل نیز توسط مدیر یا رییس دستگاه نیز مرتفع نمی شود. حتی می توان گفت در روابط عمومی های ما با مشغله های زیاد درون سازمانی و گاهی برون سازمانی فرصت به روز شدن نیز وجود ندارد و این معضل کماکان نسل به نسل در حال انتقال است که قطعا درابتدا دستگاه و در انتها جامعه ما را مورد هدف قرار خواهد داد.

لذا، تنها راه برون رفت از این مشکل و معضل برگزاری نشست و هم اندیشی در سطح مدیران روابط عمومی ها و بیان صریح مشکلات و مشغله هاست که در انتها باید راه حلی نیز برای آن ترسیم و عملی شود و صد البته که نقش مدیران و روسای دستگاه ها در این میان و برداشتن موانع و مشغله های روابط عمومی بسیار مورد نظر است.

*مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر

نظرات بینندگان
رضا
|
-
|
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
روابط عمومی ادارات را از بین کارمندان بیکار ونامرتبط انتخاب میکنند و همه یک عکس با موبایل و متن خبر هم کپی پیست است. دانش مربوطه ندارند. استان بوشهر بسیار ضعیف است در این رابطه ولی از یادگیری فراری هستند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر