جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۲۲۱
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امسال همزمان با گرامیداشت سوم خرداد ۳۶۳ برنامه مختلف از جمله صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و حضور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه پیش‌بینی شده است.

به گزارش فکرشهر، سردار سرتیب پاسدار علی رزمجو روز یکشنبه در آستانه سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به شعار امسال "ما متحدیم" افزود: آئین گرامیداشت سوم خرداد ساعت ۲۰ روز چهارشنبه در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس در میدان رئیسعلی دلواری درمرکز استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز ملت ایران در شرایط جنگ ترکیبی تحمیلی دشمن جلوه دیگری از همبستگی، وفاق و اتحاد خود را به نمایش می‌گذارد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ملت ایران با اتحاد و یکدلی در شرایط جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه جمهوری اسلامی عملیات بیت المقدس را در تاریخ مقاومت این سرزمین به ثبت رساند و خونین شهر را آزاد کردند.

وی بیان کرد: با اجرای موفقیت‌آمیز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان؛ تحولات سیاسی، اجتماعی و دفاعی در کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایجاد شد.

به گفته رزمجو در جنگ نابرابر بین رزمندگان اسلام و رژیم بعث عراق که منجر به خلق حماسه سوم خرداد شد؛ جنگ و دفاع مردمی و عمق بخشی دفاع از خاکریزهای انقلاب اسلامی از سوی مردم در صحنه دفاعی دنیا ثبت و ضبط شد.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر ارزش‌های زیادی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد که تغییر نظر، هدف‌ها و نگرش دشمن در خصوص رزمندگان اسلامی از جمله این پیامدها است.

سردار رزمجو گفت: براین اساس با فتح خرمشهر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بازوان پرتوان رزمندگان اسلام به صفحه تاریخ و به منصه نمایشگاه جهانی تجلی پیدا کرد.

وی یادآور شد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عملیات بیت المقدس اقتدار جبهه استکبار را در هم شکست و پس از آن دیدگاه‌های جهانی نسبت به توانمندی جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهار کرد: رژیم بعث عراق در این عملیات با همه توان و امکانات حاضر بود اما وحدت نیروهای ارتش و سپاه، هدایت بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیروی ایمان و ایثار امت ایران سبب آزادسازی خرمشهر شد.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس بازتاب‌های گسترده داخلی و خارجی داشت و افکار عمومی دنیا را متوجه خود کرد چون قدرت ایمان در امر دفاع، این عملیات را به نقاشی ماندگار رزمندگان ایرانی تبدیل کرد.

رزمجو ادامه داد: این عملیات اسکلت و استخوان‌بندی رژیم بعث را در جنگ تحمیلی از هم گسست و به یک مبدا تاریخی و نماد سلحشوری امت در دفاع از کشور تبدیل شد و تجربه‌های ارزشمندی را برای موفقیت در عملیات‌های بعدی نصیب رزمندگان اسلام کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به نقش آفرینی گسترده و بسزای رزمندگان بوشهری در آزادسازی خرمشهر، گفت: در مجموع ۲۵۳ نفر از رزمندگان این استان در علمیات فتح خرمشهر، شهید، مجروح و زخمی شدند.

وی یادآورشد: رژیم بعث پس از شکست در این عملیات به دنبال آتش بس بود که با هوشیاری امام خمینی (ره) اجازه تجدید قوا به دشمن داده نشد چرا که در آن هنگام این رژیم در غرب کشور کیلومترها در خاک ایران مستقر شده‌ بود.

سوم شهریور ماه ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام موفق شدند با پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر را که در جنگ تحمیلی به تصرف رژیم بعث عراق درآمده بود آزاد کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر