جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۰۸۹۷
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۳

فکرشهر: تخلفات امتحانات نهایی و مشکلاتی که در زمینه های فنی آن وجود دارد باعث نگرانی و نارضایتی خانواده ها و دانش آموزان شده است. این مطالبه ی روز فضای آموزشی کشور نیز مستقیما وزیر آموزش و پرورش و مجلس را مخاطب قرار می دهد که باید نسبت به بررسی مشکلات این حوزه و حل سریع چالش های آن اقدام کنند زیرا حق دانش آموزان نباید به خاطر ضعف های سیستمی وزارت آموزش و پرورش ضایع شود.

به گزارش فکرشهر، امان قلیچ شادمهر، نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش، در آغاز درباره نارضایتی های دانش آموزان نسبت به تخلفات صورت گرفته در زمینه امتحانات نهایی به «انتخاب» گفت: یکی از دغدغده های کمیته آموزش ما همین موضوع است. در کمیته آموزش با بچه های وزارت آموزش و پرورش نشست داریم تا موضوع روشن شود. در آخرین بررسی ها درباره بحث امتحانات نهایی و کنکور معاونت های مربوطه وزارت آموزش و پروش را خواستیم هرچند این موضوع را کتمان می کنند. البته وظیفه کمیسیون آموزش است که این مسئله را پیگیری کند، مسئولین وزارت آموزش و پرورش نیز قول پیگیری داده اند. یکی از موضوعات جلسه آینده ما در مجلس نیز همین موضوع است. قطعا بدانید که تا دست یافتن به نتیجه نهایی این موضوع را رها نخواهیم کرد. 

وی در ادامه نسبت به راه حل مجلس برای عبور از چالش های امتحانات نهایی افزود: راهکار ما الکترونیکی کردن آموزش و امتحانات است. البته ضعف هایی در سیستم ها وجود دارد و خیلی از زیرساخت ها باید تکمیل شود تا به امتحانات الکترونیکی برسیم. ما در نهایت باید یک سری ساز و کار های جدید را در حوزه آموزش و امتحان به کار بگیریم و با روش های سنتی دیگر نمی‌توان نتیجه گرفت.

شادمهر در پایان گفت: این موضوع یکی از موضوعات مهمی است که دغدغه روز خانواده ها و دانش آموزان است و با روح و روان آن ها بازی می کند. مردم باید به یک باور قلبی برسند که امتحانات نهایی نیز مانند کنکور دقیق برگزار خواهد شد و امکانات آن نیز باید فراهم شود. در کنار بحث امتحانات نهایی، وزیر آموزش و پرورش بیشترین وقت خود را باید بر روی ساماندهی کنکور بگذارد و دروس عمومی را نیز به کنکور برگرداند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر