پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۹۵۶
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵۰۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی موحدی صبح دوشنبه در نشست ستاد استانی دوره‌های آموزشی تابستان اظهار داشت: باید با جذاب سازی دوره‌ها، انتخاب کلاس‌ها بر اساس علاقه و رغبت دانش‌آموز و گزینش استادان باکیفیت، زمینه جذب دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به مشارکت ۹۵۰ مربی و ۱۷ هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز استان بوشهر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت سال گذشته ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار دانش‌آموز این استان زیرپوشش برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شعار تربیت بدون توقف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان، مصداق عملی تعطیل نشدن تربیت در همه ایام سال است.

وی از راه‌اندازی ۵۰۰ پایگاه فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در استان خبر داد و بیان کرد: این پایگاه‌ها در مدارس، کانون فرهنگی تربیتی، دارالقرآن، سالن و مجتمع‌های ورزشی، پژوهش‌سرا، کانون، اردوگاه‌های تربیتی و بسیج دانش‌آموزی این استان برای تابستان سال جاری ساماندهی و تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برای ارتقای کیفیت کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: رویکرد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مردمی بودن و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد محله و استفاده از توان والدینی که به حرفه‌های مهارتی مسلط هستند، برای آموزش دانش‌آموزان است.

موحدی استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد محلات در این طرح را ضروری دانست و اضافه کرد: مهارت‌آموزی، آماده‌سازی برای زندگی بهتر در آینده و نقش آفرینی سازنده و مؤثر در زندگی اجتماعی، اهداف اصلی برگزاری دوره‌های تابستانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر