چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۰۴۱
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که ۷۰ درصد فوتی‌ها در تصادفات درون شهری در استان بوشهر، راکبین موتورسیکلت هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ جابر پاپری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که این افراد از کلاه ایمنی استفاده می‌کردند و به قوانین و مقر را راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذاشتند، شانس زنده‌بودن آنها بیشتر بوده است.

وی افزود: سن فوتی‌های تصادفات درون شهری از ۱۸ تا ۴۰ سال متغیر بوده که جمعیت پویای استان را در بر می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر تصریح کرد: با همکاری سازمان‌های متولی، سالانه شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی فراوانی برای آشنایی بیشتر جامعه هدف به قوانین راهنمایی و رانندگی هستیم.

پاپری اضافه کرد: امروز نیز در ۱۰ شهرستان این استان به شکل هم‌زمان رزمایش موتورسیکلت‌سواران قانونمند برگزار و ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی اهدا شد.

وی افزود: گرچه شرایط آب و هوایی استان بوشهر در فصل تابستان خوب نیست، اما امیدواریم با رعایت قانون توسط رانندگان شاهد کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران باشیم.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر یادآور شد: رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی، عبورنکردن از چراغ قرمز و رعایت حق تقدم نیاز است که در دستور کار موتورسیکلت سواران قرار بگیرد.

پاپری ادامه داد: از عوامل ایجاد تصادفات با منشأ موتورسیکلت می‌توان به تخلفاتی از جمله توجه‌نکردن به جلو، حرکات مارپیچ و تک چرخ‌زدن اشاره کرد که پلیس راهور ملزم است با آن‌ها در چارچوب قانون برخورد کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر