شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۰۸۰
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

فکرشهر:  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه بعد از ورود به دادگاه «ویلکی فرگوسن» در شهر میامی برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه تحت بازداشت قرار گرفت. 

به گزارش «فکرشهر» و انتخاب، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا، طبق رویه های قضاییِ حضور در برابر قاضی پرونده اسناد طبقه بندی شده، بازداشت شد.

ترامپ لحظاتی پیش از حضور در دادگاه گفت که ما کشوری در حال افول هستیم و این یکی از غم انگیزترین روزهای تاریخ کشور است.

وکیل ترامپ نیز گفت: در این پرونده از نظام دادرسی کیفری به عنوان یک سلاح استفاده کرده اند، در سال های اخیر شاهد محاکمه هایی با انگیزه سیاسی بوده ایم.

سی ان ان گزارش داد که جک اسمیت، در نوامبر از سوی مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده منصوب شد تا در مورد رفتار ترامپ با اسناد طبقه بندی شده و تلاش های ترامپ و متحدانش برای دخالت در انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات 2020 تحقیق کند.

بازپرس ویژه هفته گذشته کیفرخواست پرونده اسناد طبقه بندی شده علیه رئیس جمهور سابق امریکا را اعلام کرد و خاطرنشان کرد که وی به دنبال محاکمه سریع است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که هیچ محدودیتی برای سفر ترامپ پس از جلسه دادگاه او  وجود نخواهد داشت.

همچنین هیچ وثیقه ای برای برای خروج رئیس جمهور سابق امریکا از دادگاه تعیین نمی شود.

ترامپ: اتهامات را رد می کنم، بی گناهم

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسه دادگاه، همه اتهامات منتسب به خود را رد کرد و گفت که او بی گناه است.

پمپئو هم علیه ترامپ موضع گرفت 

مایک پمپئو، وزیر خارجه دونالد ترامپ که یکی از نزدیک‌ترین و همسوترین مشاوران ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری او محسوب می‌شد، در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت در صورتی که ادعای مطرح‌شده علیه ترامپ صحت داشته باشند -که به نظر می‌رسد صحت دارند- اقدام ترامپ اشتباه بوده است. 

با پایان دادگاه، آقای ترامپ از میامی به سمت باشگاه گلف خود در نیوجرسی پرواز می‌کند، جایی که قرار است در آنجا در حضور خبرنگاران سخنرانی کند.

دادستان‌های آمریکا در کیفرخواستی که روز جمعه منتشر شد، آقای ترامپ را به ۳۷ اتهام در رابطه با نگهداری اسناد محرمانه متهم کردند به گفته آن‌ها رئیس جمهوری پیشین آمریکا با اقدام خود در نگهداری اسناد محرمانه در اماکنی غیرمجاز، برخی از حساس‌ترین اسرار امنیتی کشور را به خطر انداخته است.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که ماموران اف‌بی‌آی در ماه اوت بیش از ۱۰۰ سند با مهر اطلاعات طبقه بندی شده را در املاک خصوصی آقای ترامپ در فلوریدا پیدا کردند.

ظاهراً آنها حاوی اطلاعاتی در مورد توانایی‌های دفاعی و تسلیحاتی ایالات متحده، کشورهای خارجی و همچنین برنامه‌هایی برای تلافی احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی بودند.

دادستان‌ها او را به نگهداری پرونده‌های محرمانه، نگهداری برخی از آنها در سالن رقص و حمام و همچنین توطئه برای ممانعت از تحقیقات اف‌بی‌آی متهم کرده بودند.

عکس‌های داخل کیفرخواست، جعبه‌هایی از اسناد را نشان می‌داد که در یک سالن رقص، در حمام و در طبقه‌ی انباری پخش شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر