جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۱۱۲
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از طوفانی شدن دریا خبر داد و به دریانوردان توصیه کرد به دریا نروند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی که از امروز آغاز شده تا ابتدای هفته‌ی بعد در سطح استان و روی دریا ادامه دارد.
 
زهرا راستگو افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت سواحل و فراساحل استان به‌تناوب مواج و متلاطم باشد و انتظار می‌رود سرعت وزش باد شمال غربی گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی تا ۲۵۰ سانتیمتر افزایش یابد.
 
وی عنوان کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی می‌شود.
 
معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر تاکید کرد: از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود، مردم از شنا در دریا به‌جد پرهیز کنند و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.
 
وی عنوان کرد: در این مدت خیزش گرد و خاک منطقه‌ای و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای از پدیده‌های مورد انتظار است.
 
راستگو جهت وزش باد را تا فردا بیشتر شمال غربی با سعرت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.
 
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۳:۴۰، مد دوم ساعت ۱۹:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۵  دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر