سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۱۲۲
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعال شدن نخستین کشتارگاه صنعتی این استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، افشین قطبی در خصوص ظرفیت تولید دام در استان بوشهر بیان کرد: تعداد دام استان اعم از سبک و سنگین یک میلیون رأس است و در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار راس گوساله در واحد‌های دامداری استان بوشهر پرواربندی و روانه بازار داخل استان و سایر نقاط کشور شد.
 
وی با بیان این‌که در همین مدت بیش از یک‌هزار راس گوساله نیز به خارج از کشور صادر شد، یادآور شد: در زمان حاضر صادرات دام از کشور ممنوع است.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام استان بوشهر در دهه فجر سال ۱۴۰۱، افزود: ظرفیت این کشتارگاه ۱۵ هزار دام سنگین و ۷۵ هزار رأس دام سبک در سال است، که در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و برنامه مجری این است که تا پایان سال بتواند خط کشتار را فعال کند.
 
قطبی در خصوص مزیت کشتارگاه صنعتی گفت: بالابودن توان کشتار دام، امکان توسعه کشتار در آینده، امکان بسته‌بندی و توان ورود به صادرات گوشت و رعایت موازین بهداشتی در هنگام کشتار از مزیت‌های کشتارگاه صنعتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر