پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: «سرزمین دلتنگی» (DismaLand) عنوان یک پروژه هنری جدید است؛ نسخه‌ای از دیزنی‌لند که قرار است با الهام از داستان‌های پریان و شاهزاده، فاجعه‌ای را نشان بیننده‌هایش بدهد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، بزرگترین پروژه «بنکسی» - هنرمند گرافیتی انگلیسی - که سال‌هاست به صورت ناشناس طرح‌های خلاقانه‌اش را روی دیوارها و در خیابان‌ها اجرا می‌کند، ‌این بار در یک فضای سبز بزرگ ساحلی در بریستول،‌ شهری در جنوب غربی انگلستان واقع شده است. این نمایشگاه البته از سبک گرافیتی کمی فاصله دارد و همچنین، مردم باید برای ورود به آن از قبل یک بلیت سه پوندی بخرند.
کد خبر: ۱۴۱۵۳
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: «سرزمین دلتنگی» (DismaLand) عنوان یک پروژه هنری جدید است؛ نسخه‌ای از دیزنی‌لند که قرار است با الهام از داستان‌های پریان و شاهزاده، فاجعه‌ای را نشان بیننده‌هایش بدهد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بزرگترین پروژه «بنکسی» - هنرمند گرافیتی انگلیسی - که سال‌هاست به صورت ناشناس طرح‌های خلاقانه‌اش را روی دیوارها و در خیابان‌ها اجرا می‌کند، ‌این بار در یک فضای سبز بزرگ ساحلی در بریستول،‌ شهری در جنوب غربی انگلستان واقع شده است. این نمایشگاه البته از سبک گرافیتی کمی فاصله دارد و همچنین، مردم باید برای ورود به آن از قبل یک بلیت سه پوندی بخرند.

\n\n


\nصف بازدیدکنندگان برای ورود به نمایشگاه جدید بنکسی
\nعکس: گاردین

\n\n

بنکسی که در طول این سال‌ها با وجود انتشار کتاب‌ها و فیلم‌های مستندی در مورد کارهایش همواره ناشناس مانده است، این بار هم بصورت ناشناس در مصاحبه‌ای در مورد نمایشگاه جدیدش به گاردین گفته است که در مرحله اول،‌ آنچه در این نمایشگاه دیده می‌شود، هنر،‌ سرگرمی و کمی آنارشیسم است.

\n\n

نمایشگاه «سرزمین دلتنگی» در یک پارک ساحلی برپا شده است؛ جایی که برگزاری نمایشگاه در آن معمول نیست. بنکسی در این مورد می‌گوید: «من از خودم پرسیدم که مردم معمولا برای دیدن هنر به کجا می‌روند؟ آن‌ها به کافه‌ها می‌روند ‌و برای همین است که من در نمایشگاهم، یک کافه،‌ یک رستوران و اندکی هم هنر را جا داده‌ام.»

\n\n

خیلی‌ها هنر خیابانی را نوعی اعتراض به زندگی مدرن و دنیای سرمایه‌داری می‌دانند، اما بنکسی در پاسخ به این سوال که چه هدفی در آثار هنری نمایشگاه بریستول وجود دارد؟ می‌گوید: «من از شما می‌پرسم چه اهمیتی دارد که بگویید چه هدفی در این نوع آثار هنری وجود دارد و اصلا چرا باید این سوال را پرسید؟ برای من خانواده‌هایی با درآمد پایین، بهترین مخاطب‌ها هستند.مثلا از نظر من نمایشگاه «سرزمین عجایب» که هر سال در زمستان برگزار می‌شود یک شکست کامل است چراکه برای هر کسی که بخواهد به آن وارد شود باید یک بیلت 20 پوندی خریده شود،‌ اما مردم کم‌در‌آمد می‌توانند به عنوان بهترین مخاطب‌های هنر من در این نمایشگاه حاضر شوند.»

\n\n

در نمایشگاه اخیر بنکسی هم می‌شود همان مایه‌های همیشگی طنز و طعنه به سیستم سرمایه‌داری را دید. برخی از آثار این نمایشگاه با الهام از کارهای قبلی او که به صورت نقاشی با شابلون روی دیوار شهرهای لندن و بریستول کشیده شده‌اند،‌ ساخته شده است.

\n\n


\nفرشته مرگ،‌ یکی از تصویرهای مشهور نقاشی‌های بنکسی که مجسمه‌اش
\nدر «سرزمین دلتنگی» به نمایش درآمده است عکس گاردین

\n\n

\n\n

یکی از مشهورترین آثار نمایشگاه «سرزمین دلتنگی»، صحنه تصادف کالسکه سیندرلا است
\nعکس: گاردین

\n\n

\n\n

یکی از بازدیدکننده‌های نمایشگاه بنکسی که یک تابلوی اعتراضی در دست دارد
\nعکس: گاردین

\n\n

\n\n

فرفره غول‌پیکر، یکی دیگر از آثار به نمایش درآمده در سرزمین دلتنگی است
\nعکس: بریستول‌پست

\n\n

\n\n

حمله مرغان دریایی - عکس: بریستول‌پست

\n\n

\n\n

یکی از آثار نمایشگاه بنکسی - عکس: بریستول‌پست

\n\n

\n\n

«وقتی کسی غرق‌شده‌ها را نمی‌بیند» - عکس: بریستول‌پست

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر