جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۵۷
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته قوه قضائیه ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار رها و ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری این استان آزاد شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس کل دادگستری استان بوشهر روز پنجشنبه درآئین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این استان گفت: با همکاری نیکوکاران و ستاد مردمی دیه ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی ۶.۵ میلیارد تومان از زندان بوشهر آزاد شدند.

مهدی مهرانگیز اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون زمینه آزادی ۱۳۵ زندانی با کمک نیکوکاران و از محل اجرای مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌ها در استان بوشهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه به قضات سفارش شده از حکم زندان به عنوان آخرین راه برای متهم در نظر گرفته شود افزود: سال قبل یکهزار و ۷۴۱ مورد مجازات جایگزین حبس در این استان انجام شد و نزدیک به ۳۰۰ زندانی هم از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با آزادی این شمار زندانی ۱۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی منتظر کمک خیران و رضایت شاکیان برای رهایی از زندان هستند.

مهرانگیر ادامه داد: همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه به ۲۰۰ نفر از زندانیان این استان مرخصی داده می‌شود.

وی در خصوص رهایی ۲ زندانی از چوبه دار نیز یادآور شد: با تلاش شورای حل اختلاف زندان و کمیته صلح و سازش زندان‌های استان تعداد ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص با گرفتن رضایت از اولیای دم از قصاص نفس رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان گفت:سال گذشته ۲۱ نفر از محکومان به قصاص و در سه ماهه امسال نیز ۸ نفر آزاد شدند که استان بوشهر در زمینه آزادی زندانیان یکی از استان‌های پیشرو است.

مهرانگیز حمایت از خانواده‌های زندانیان را یکی از برنامه‌های دادگستری و امور زندان‌ها دانست تا خانواده زندانیان آسیب کمتری ببینند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر