جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۸۵۹
سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: این استان با بارگذای ۸۰۰ هزار سند در سامانه سهیم رتبه نخست کشور در بخش تبارشناسی یا اطلاعات سببی و نسبی را کسب کرد.

به گزارش فکرشهر، امرالله پاسالار روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در سامانه سهیم شجره نامه افراد نیز قابل مشاهده است و تاکنون معادل ۵۵ درصد اسناد این استان در سامانه یادشده بارگذاری شده است.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود تا پایان سال‌جاری و یا نیمه اول سال آینده طرح تبارشناسی به پایان برسد و این شجره‌نامه و درختواره جمعیتی که حداقل مربوط به چهار نسل است در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به طراحی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان "سهیم" در سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: این سامانه بعنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال امکان ارائه ۱۹ خدمت را به شهروندان دارد و به صورت موبایلی هم در دسترس است.

پاسالار بااشاره به ضرورت اهمیت ثبت نشانی افزود: ثبت آخرین نشانی افراد در سامانه ثبت احوال یک الزام قانونی است و این سازمان تنها مرجع گرفتن نشانی است .

وی گفت: تاکنون ۵۵ نفر فاقد شناسنامه در استان بوشهر شناسایی شده که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ پرونده افراد فاقد سند هویتی منجر به صدور شناسنامه شده است و مابقی نیز در مسیر طی فرایند قانونی و اداری هستند.

پاسالار افزود: از ابتدای تصویب قانون صدور سندهویتی برای فرزندان مادران ایرانی دارای پدر خارجی تاکنون ۵۴۲ شناسنامه برای فرزندان ۲۲۲ مادر ایرانی ساکن در استان بوشهر صادر شده است.

وی کارت هوشمند ملی را مهمترین و کاربردی ترین سند برای احراز هویت عنوان کرد و گفت: در گذشته وقفه‌ای در صدور کارت‌های ملی هوشمند وجود داشت و باتوجه به استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی بدنه و تراشه کارت‌های ملی هوشمند به مرحله تولید در داخل کشور رسیده است.

پاسالار با تاکید بر اینکه از نیمه دوم سال گذشته روند صدور کارت‌های ملی هوشمند شتاب گرفته است، افزود: به ترتیب تاریخ درخواست، صدور کارت‌های ملی هوشمند انجام می‌گیرد، و در آینده نزدیک این کارت‌ها به دست کسانی که در صف صدور مانده‌اند خواهد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: ثبت احوال در ۵۵ نقطه استان بوشهر شامل ۱۳ اداره، ۱۰ نمایندگی،۲۶ دفتر پیشخوان شهری و ۶ دفترICT روستایی ارائه خدمت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر