جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۹۰۲
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: آگاهی و فرهنگ‌سازی به جامعه از مضرات و خطرات اعتیاد به موادمخدر به عنوان بهترین شیوه مبارزه و پیشگیری از این بلای خانمانسوز است و باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همت و تلاش مضاعف کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد با عنوان "درمان اعتیاد، ترک مواد نیست" در تالار بهزاد اظهار کرد: باتوجه به اینکه آگاهی نداشتن فرد می‌تواند نخستین محرک برای گرایش به مواد مخدر باشد، باید تلاش کرد تا میزان خود آگاهی در جامعه را در این زمینه بالا برد.

وی گفت: نگاه‌ها باید به سمت سازندگی جامعه باشد و برای اصلاح جامعه جوان شهرستان همه باید پای کار باشیم.

امام جمعه گناوه اظهارکرد: بدون تردید مصرف روز افزون مواد مخدر یک مشکل بزرگ قرن حاضر در جوامع بشری است که باعث ضرر و زیان‌های خانمان سوز اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: امروز شکل‌های مختلف و جدیدی از مواد مخدر وجود دارد و تولیدکنندگان آنها اینگونه تبلیغ می‌کنند که این مواد اعتیاد آور نیستند تا جوانان و نوجوانان را به سوی مصرف آنها بکشانند.

وی بیان کرد: یکی از عوامل مهم و اصلی مشکلات و اختلافات خانوادگی و جدایی‌ها و طلاق در جامعه اعتیاد و مصرف مواد مخدراست.

امام جمعه گناوه اظهار داشت: باید از تجارب افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده اما توانسته‌اند خود را از این معضل نجات دهند در مواردی مانند جلسه برای خانواده‌ها و صحبت کردن آنها در مدارس برای دانش آموزان استفاده شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه ایفا می‌کند و اولین مخاطب چنین همایش‌هایی این قشر هستند و باید آگاه شوند.

امام جمعه گناوه با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش خواستار تداوم این برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر شد.

در این همایش که با همکاری اداره بهزیستی، خانه روان‌شناسان، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برگزار شد، کارشناسان روانشناسی به بیان مطالبی پیرامون موضوع اعتیاد و مبارزه با مصرف مواد مخدر پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر