جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۵۸
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه در حوزه برداشت و بسته بندی خرما عقب افتادگی‌ داریم، گفت: سنتی عمل کردن در حوزه کشاورزی ما را با چالش مواجه می‌کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد بنافی بعد از ظهر دوشنبه در مانور میدانی آمادگی مقابله با آفات چوبخوار خرما با بیان اینکه در آینده به دلیل ضعف و سنتی عمل کردن در حوزه آبیاری دچار چالش خواهیم شد، اظهار داشت: اگر برای کشاورزان در حوزه تحول در آبیاری و الگوی کشت تبیین نشوند، دچار بحران خواهیم شد.

بنافی ادامه داد: ما در دشتستان ۴.۲ میلیون اصله نخل با سطح زیر کشت ۲۶ هزار هکتار داریم که ۱۵ هزار هکتار آن وضعیت متوسط در بخش آفات و حشره چوب‌خوار دارند و پنج هزار هکتار آن بحرانی است.

بنافی اختلاف و خودرای بودن را مانع پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر می‌بینید برخی از کشورها بر روی قلل رفیع اقتصاد در حال حرکت هستند، این تأسی از برنامه ریزی و تکلیف پذیری در همه بخش‌ها است.

توسعه آبیاری نوین

وی بیان داشت: امروز در حوزه کشاورزی یک عقب افتادگی را مشاهده می‌کنیم که برای جبران آن باید اقدامات اساسی انجام شود.

بنافی با اشاره به آبیاری نوین در حوزه کشاورزی اظهار داشت: مسئولان استان از جمله استاندار بوشهر، رئیس سازمان و نماینده دشتستان در مجلس تلاش کردند که در مصوبات سفر ریاست جمهوری ردیف بودجه‌ای برای آبیاری نوین قرار بگیرد، که این مهم برای سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره برای حوزه زراعی ایجاد شد.

ترویج و تبیین الگوی کشت

وی گفت: در حوزه برداشت و بسته بندی هم عقب افتادگی‌ها فوق العاده زیاد است، اگر می‌خواهیم خرمای دشتستان از رقم اقتصادی و متوسط در مقایسه با انواع خرما، در کشور و منطقه ارتقا پیدا کند باید به سمت تولید خرماهای مرغوب و همچنین توجه به صنایع تبدیلی داشته باشیم تا بتوانیم در چرخه تولید رقابت کنیم.

فرماندار دشتستان خواستار ترویج و تبیین الگوی کشت، مزایای آبیاری نوین و مبارزه با آفات از طریق برقراری ارتباط چهره به چهره کارشناسان با کشاورزان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر