جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۷۹
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: ساماندهی بافت تاریخی بوشهر یکی از اولویت‌های مهم کاری ما است.

به‌گزارش فکرشهر از مهر، اسماعیل سجادی‌منش دوشنبه‌شب در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر با داشتن معماری زیبا و کم نظیر، به دلیل قرار گرفتن بناهای ارزشمند معنوی و مذهبی در این محدوده، معرف فرهنگ غنی ما لحاظ فرهنگی و اجتماعی بوده و سامان‌دهی این پهنه یکی از اولویت‌های مهم کاری ما است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: در عید غدیر کلنگ آغاز عملیات اجرایی سامان‌دهی گذر فدک به زمین زده می‌شود و در این راستا در کنار کف‌سازی و جداره‌سازی، ۱۶ بنای ثبتی نیز استحکام بخشی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد یک سایت موزه در پارک شغاب هستیم و تاکنون نزدیک به چهار میلیارد ریال برای کاوش باستان‌شناسی در این محدوده هزینه شده است و می‌طلبد مجموعه شهرداری و شورای اسلامی برای ایجاد این مکان گردشگری تاریخی، همراهی لازم را داشته باشند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری

سجادی‌منش با اشاره به نیاز به نصب و معرفی تابلوهای معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی شهر بیان کرد: در این زمینه هم ما آمادگی طراحی تابلو و همکاری در ایجاد را داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: ایجاد بازارچه دائم فروش محصولات صنایع‌دستی یکی دیگر از نیازهای شهر بوشهر است که باز هم نیاز به تعامل در این حوزه بوده و ما برای این موضوع نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

در پایان این نشست مقرر شد با نشست‌های تخصصی مشترک در سه حوزه برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر