پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۱۰۰
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان کنکوری فریب شیادان و کلاهبردانی که در فضای مجازی ادعای فروش سوالات مرحله دوم کنکور ۱۴۰۲ و تضمین صددرصدی قبولی در این آزمون دارند را نخورند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این روزها و در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری مرحله دوم آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۲، زمان باقی نمانده طیفی محدود از کلاهبردان فضای مجازی، اقدام به تبلیغات دروغین برای فروش سوالات اصلی کنکور کرده اند که بستر فعالیت آنها در اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیربومی است.

وی افزود: این مجرمین سایبری با طراحی یک پلتفرم مجرمانه و راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مبالغ مختلف چند ده میلیون تومانی را از متقاضیان دریافت و کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون سوالات کنکور قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، بیرون نیامده و افشا نشده است.

قاسمی ادامه داد: استفاده از نام و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی به خصوص مؤسسات آموزشی معتبر کشوری، با ادعای در اختیار داشتن سوالات کنکور پیش‌رو، کلاهبرداری بیش نیست.

وی با اشاره به ترفند کلاهبرداران فضای سایبری در کنکور سراسری، بیان کرد: تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی به ۲ شکل است که در یک شکل سوالی در اختیار فرد نبوده و تبلیغ دروغین بوده و با هدف اخذ وجه و سپس پاسخگونبودن به تماس و ارتباط خریدار اتفاق می‌افتد و در شکل دوم سوالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته بوده که در قالب دروغین سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر ادامه داد: در اکثر موارد، متقاضیان خرید این نمونه سوالات بدون اطلاع والدین اقدام به پرداخت پول می‌کنند و بیانگر نظارت نداشتن والدین در این ایام خاص بر فعالیت فرزندان هست.

قاسمی افزود: برای رفع دغدغه و نگرانی داوطلبین و والدین آنان از تأثیر فعالیت این افراد در زیر سوال بردن سلامت برگزاری کنکور و همچنین شناسایی و دستگیری کلاهبرداران سایبری، کارگروه‌های عملیاتی در پلیس فتا سراسر کشور از جمله پلیس فتا استان تشکیل و رصد و پایش شبانه‌روزی در اولویت مأموریتی قرار دارد.

وی ادامه داد: به مردم عزیز به خصوص داوطلبین شرکت در کنکور توصیه می‌شود که فریب تبلیغات و ادعاهای دروغین سودجویان سایبری را نخورده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر