جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۲۸۹
جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: امام جمعه بوشهر با بیان این‌که قوه قضائیه باید با هر نوع فسادی برخورد جدی کند، گفت: باید با فساد در دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی با قاطعیت برخورد شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک عید غدیر عید امامت و ولایت، گفت: انقلاب اسلامی تجلی عید غدیر است که باید آن را قدر دانست.

وی سپس به فراز‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس، مسئولان و کارکنان قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: قضاوت درباره فعالیت دستگاه‌های قضائیه، مجریه و مقننه با اعلام آمار و بیان آن به عموم مردم محقق نمی‌شود، بلکه معیار موفقیت دستگاه‌ها، نتیجه و خروجی آن است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: سند تحول قوه قضائیه بسیار مهم است و دولت و مجلس باید به تحقق این مهم کمک کنند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید با هر نوع فساد برخورد جدی کند و باید با فساد در دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی با قاطعیت برخورد شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین باید با  اتفاق‌ها و حرکت‌هایی که در فضای مجازی و حقیقی رخ می‌دهد و ذهن مردم را آشفته و دچار بحران می‌کند برخورد شود.

وی گفت: قوه قضائیه برخورد مناسبی با مردم داشته باشد و به نیاز‌های مردم پاسخ مناسب بدهد.

خطیب جمعه بوشهر تذکری هم به بانک‌های دولتی و خصوصی استان داشت و گفت: بانک‌های دولتی و خصوصی باید در خدمت مردم و توسعه استان باشند. آمار‌های نگران کننده‌ای از بانک‌ها منتشر شده که ۸۴ درصد سپرده مردم که باید در این استان هزینه یا تسهیلات کم‌بهره به هم استانی‌ها پرداخت شود، این سپرده‌ها در استان‌های همجوار با بهره بالا سرمایه‌گذاری می‌شود که باید با این تخلف برخورد قاطع شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: یکی از مواردی که بار‌ها به آن تاکید داشته‌ایم برگزاری آزمون استخدامی و ورودی صنایع نفت و گاز واقع در عسلویه است که موفق به محقق شدن این مهم شدیم و این آزمون که قرار بود در تهران باشد در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با شرایط ویژه برای جوانان استان  برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر