جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۲۹
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان بوشهر از کمبود زیستگاه بهینه برای پرندگان مهاجر در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، خسرو درویشی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات پایش و آماربرداری از پرندگان جوجه آور تابستان گذران در شهرستان دیر انجام شده است.

وی اضافه کرد: این سرشماری با استفاده از روش‌های معمول بین المللی و بسته به شرایط رفتاری و زیستگاهی هر یک از گونه‌ها و معمولاً با پلات گذاری و تعمیم آن به کل جمعیت گونه مورد نظر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کمبود زیستگاه بهینه برای این پرندگان، بیان کرد: شاهد همپوشانی محل لانه گزینی اکثر پرندگان به‌خصوص در جزیره نخیلو که مهمترین کانون زادآوری این پرندگان است هستیم.

درویشی ادامه داد: این امر بواسطه امنیت زیستی و طبیعی بهتر از جمله عدم وجود دشمنان طبیعی پرنده‌ها و همچنین مصون بودن کلونی‌های تخم‌گذاری از پدیده‌های جزر و مدی بوده است.

وی افزود: این جمعیت حداکثری، شرایط زیستی این جزیره را بسیار حساس کرده و شایسته است مردم بومی محلی و صیادان بیش از بیش همگام با اداره محیط زیست در راه صیانت از این تنوع زیستی غنی استان کوشا باشند و از تردد و اقامت نابجا و انتقال گردشگر به جزیره بدون هماهنگی با این اداره کل اجتناب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر