جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۳۲
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ۴۴ طرح با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد در استان در دست اجراست که در اولویت تکمیل قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، یاسر جمالی در نشست خبری با عنوان یکشنبه‌های پاسخگو در استانداری بوشهر گفت: تعمیر و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی موضوع مهمی است که بر آن تمرکز کرده و در همین مدت کوتاه سعی کرده ایم در بخش تامین سامانه سرمایشی سالن‌ها و اماکن برنامه ریزی کنیم چرا که بیشتر سالن‌های ما در این موضوع مشکل دارند.

وی سرانه ورزش استان را مطلوب دانست، اما با اشاره به اهمیت توجه به طرح آمایش سرزمینی گفت: برای تعریف طرح‌های جدید نیازسنجی واقعی انجام می‌شود.

جمالی گفت: کارگروه‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف تشکیل شده و برای ساماندهی ورزش در شهرستان‌ها نیز نظارت‌ها بیشتری انجام می‌شود و از معتمدین محلی هم می‌خواهیم ما را یاری کنند.

وی از اجرای طرح پیکر سنجی در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: برای استعدادیابی و نگهداشت استعداد‌ها در حال تنظیم تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان هستیم تا بر اساس پیکرسنجی و علاقه و روحیات دانش آموزان، استعداد‌های هر رشته را شناسایی و نگهداری کنیم که در این صورت طی چهار تا پنج سال آینده تاثیر آن را بر رشد ورزش استان شاهد خواهیم بود.

جمالی ادامه داد: در صدد طراحی کمپ تیم‌های ملی در استان هستیم چرا که حضور تیم‌های ملی و اردو‌ها در استان کمک می‌کند ورزشکاران استان در کنار تعالی شخصیت قهرمانی خود در بعد فنی و تکنیکی نیز در کنار ملی پوشان آموزش ببیند و این موضوع به توانمندسازی مربیان و ورزشکاران ما کمک می‌کند.

وی گفت: درحال حاضر تنها ۱۷ سمن از ۴۷ سمن ثبت شده در حوزه جوانان فعال هستند که ۴ تشکل آن دارای شناسه ملی است و انتظار داریم سمن‌ها و تشکل‌ها با پیگیری ثبت شناسه ملی ضمن توانمندسازی خود، بتوانند از حمایت‌های معاونت جوانان ما نیز استفاده کنند.

جمالی با عنوان اینکه در بخش ازدواج جوانان کار‌های ارزنده‌ای انجام شده است گفت: در ایام ذی حجه جشن‌های وصال برای بیش از ۲۰۰ زوج در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد و در بخش تسهیلات ازدواج نیز با همکاری بانک‌های عامل در شمار اولین‌های کشور هستیم.

وی در خصوص استفاده از فضا‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی برای برگزاری مراسم ازدواج که مصوبه کمیته سامان ازدواج است گفت: شرط استفاده از این فضا‌ها متناسب بودن آن‌ها برای برگزاری مراسم و نگهداری و تحویل آن بدون آسیب به این فضاهاست.

جمالی درباره ورزش بانوان نیز اظهار داشت: توسعه ورزش بانوان و آماده کردن زیرساخت‌های لازم نیز از جمله مهمترین برنامه‌های ورزشی ماست که از ابتدا برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

وی از رایزنی با دستگاه‌های متولی واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در این طرح خواسته ایم که ایجاد فضا‌های ورزشی عمومی برای آینده نیز در نظر گرفته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر