جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۶۱
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در جایگاه سوم کشور در تخصیص زمین برای طرح جوانی جمعیت قرار دارد، گفت: دشتی و دشتستان بیشترین ثبت نام را داشته اند.

به گزارش فکرشهر، سیدمحمود دستغیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: واگذاری اراضی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری است که برای اجرای این قانون نسبت به ثبت نام متقاضیان در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: براساس صریح ماده چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت حداکثر ۲۰۰ مترمربع زمین رایگان در شهر یا روستا به متقاضیان واگذار و بابت آماده سازی اراضی با تنفس دوساله و اقساط هشت ساله هزینه‌های آماده سازی از متقاضیان گرفته می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیان کرد: براساس برآوردهای اولیه نسبت به محاسبه هزینه‌ها بصورت علی الحساب اقدام و جهت تضمین وصول، معادل دو برابر این مبلغ از متقاضی ضماتنامه گرفته می‌شود و هزینه نهایی براساس هزینه تمام شده عملیات آماده سازی خواهد بود که بعد از تسویه هزینه‌های آماده سازی، سند به صورت مشاع به زوجین انتقال پیدا می‌کند.

دستغیبی خاطرنشان کرد: در دهه امامت و ولایت برای واگذاری هزار قطعه زمین در سطح استان در طرح جوانی جمعیت برنامه ریزی شد که در هر شهرستان به صورت نمادین به ۵ تا ۶ متقاضی که مدارک خود را تکمیل کرده بودند زمین واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به استمرار داشتن واگذاری زمین به متقاضیان، افزود: اکنون سه هزار متقاضی برای دریافت زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که معادل همین تعداد قطعه زمین در سطح شهرهای استان شناسایی کرده‌ایم، در روستاها هم محدودیتی نداریم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از استان‌های برتر و در جایگاه سوم کشور در تخصیص زمین برای طرح جوانی جمعیت قرار دارد، بیان داشت: شهرستان‌های دشتی و دشتستان بیشترین تعداد ثبت نامی در استان دارند و بیشترین زمین اختصاص داده شده نیز مربوط به این شهرستان‌ها است.

دستغیبی با بیان اینکه سامانه ثبت نام زمین رایگان در حال حاضر بخاطر یک سری ویرایش ها بسته است ولی به زودی باز می‌شود، گفت: در شهرستان دیر ۲۵۰ نفر ثبت نامی داشته‌ایم و تا الان بیش از ۱۰۰ نفر شرایط آنها احراز و تخصیص زمین در سیستم انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر