جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۸۳۹
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: پنج رتبه برتر کشوری دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم به دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود حقدوست روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فاطمه شفیعی از شهرستان دشتستان موفق به کسب رتبه سوم بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی در رشته مداد رنگی شد.

وی افزود: رتبه دوم در بخش ابتکارات مدرسه‌ای کارکنان و در رشته محصولات فرهنگی به زهرا رام از معلمان شهرستان بوشهر رسید.

حقدوست با اشاره به کسب سه رتبه در بخش ابتکارات جامعه محور(یاریگران زندگی) در استان بوشهر گفت: کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی ناخدا عباس شهرستان بوشهر به رتبه اول رشته اجرا و مستند سازی پروژه کوچک این جشنواره دست یافتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: هیات داوران دوازدهمین جشنواره سالم آثار ارائه شده از سوی مدرسه‌های حوا و محدثه شهرستان بوشهر در رشته تدوین نیمرخ چالش‌ها و راهکارها و ایده‌ها را شایسته تقدیر معرفی کرد.

وی اضافه کرد: مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم امسال به میزبانی شیراز و با مشارکت یکهزار و ۱۰۰ اثر دانش‌آموزی، ۳۰۰ اثر معلمان و ۲۶۸ پروژه مدرسه‌ای در رشته‌های مقاله نویسی، ایده‌نویسی، روایت‌گری، عکاسی، روزنامه‌دیواری، نرم افزار چند رسانه‌ای، موشن‌گرافی، بازی‌های رایانه‌ای، خلق کاراکتر، فیلم کوتاه پویانمایی، فیلم داستانی، تئاتر ونمایش صحنه‌ای، نقاشی در گرایش‌های پاستل، مداد رنگی، گواش، آبرنگ، رنگ روغن، گرافیک، تصویر سازی و پوستر سازی، انشا، منابع آموزشی وکمک آموزشی، محصولات فرهنگی، طرح درس، برنامه عملیاتی مدارس، اقدام پژوهی، پروژه ابتکاری مدارس، مداخلات مورد، ابتکارات کارشناسان ستادی، ابتکارات جامعه محور و پروژه یاریگران زندگی اجرا شد.

به گفته حقدوست وزارت آموزش وپرورش به منظور مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطری که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، همواره برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره نوجوان سالم با هدف گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی در سطح مدرسه‌ها، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان طراحی کرده است.

وی ترویج شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ارتقای بهداشت روان را از جمله موضوعات جشنواره نوجوان سالم عنوان کرد و گفت: پیشگیری از گرایش به دخانیات و مصرف مواد مخدر، پیشگیری از گرایش به خشونت و پیشگیری از گرایش به بزهکاری از محورهای این جشنواره است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر