سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر‌کل شیلات استان بوشهر از ممنوعیت صید میگو در آب‌های استان بوشهر از ۱۳ شهریور خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری با بیان اینکه وضعیت صید میگو در آبهای استان بوشهر نسبت به سال قبل تغییرات چندانی نداشت اظهار داشت: صیادان استان بوشهر از 7 مرداد صید میگو را در آبهای استان بوشهر آغاز که پس از 40 روز تلاش صیادی یک‌هزار 220 تن میگو صید کردند.
کد خبر: ۱۴۲۹۶
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: مدیر‌کل شیلات استان بوشهر از ممنوعیت صید میگو در آب‌های استان بوشهر از ۱۳ شهریور خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری با بیان اینکه وضعیت صید میگو در آبهای استان بوشهر نسبت به سال قبل تغییرات چندانی نداشت اظهار داشت: صیادان استان بوشهر از 7 مرداد صید میگو را در آبهای استان بوشهر آغاز که پس از 40 روز تلاش صیادی یک‌هزار 220 تن میگو صید کردند.

\n\n

وی، با بیان اینکه میزان صید نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته تصریح کرد: صید میگو در استان بوشهر به سبب صدمه دیدن ذخائر آبزیان در آبهای خلیج فارس هر سال کاهش می‌یابد و میزان صید نسبت به 10 سال گذشته از افزایش روبه‌رو بوده است.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر، تصریح کرد: امسال بیش از یک هزار فروند شناور صیادی اعم از قایق و لنج در صید میگو مشارکت دارند که 10 هزار صیاد دراین شناورها به صید مشغول بودند.

\n\n

بهمنیاری با بیان اینکه امسال صیادان قایق‌ها کمتر از هر سال میگو صید کردند بیان کرد: به سبب اینکه تجمع میگوها در عمق بالای 30 متر دریا بود تنها لنج‌های صیادی قادر به صید در این عمق هستند و قایق‌های صیادی از صید مطلوب بی‌بهره هستند.

\n\n

وی با بیان اینکه صید میگو از روز جمعه 13 شهریورماه ممنوع است افزود: پژوهشکده میگو پس از بررسی‌های لازم  پایان صید میگو در آبهای خلیج فارس را 13 شهریورماه اعلام کرد و صیادان از روز جمعه برای صید میگو منع و مجوز صید میگو  آنها از 13 شهریورماه باطل می‌شود.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه زمان صید میگو امسال 40 روز بود گفت: معیار‌های تعیین پایان زمان صید میگو زمانی که ذخیره میگو به 20 درصد رسید پژوهشگران آن زمان را پایان صید اعلام می‌کنند.

\n\n

منبع:تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر