جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
وزیر کشور در کنگره رئیسعلی دلواری:
به گزارش فکرشهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در کنگره یکصدمین سالگرد شهادت رئیس‌علی دلواری اظهار داشت: برای خیلی از کشورها و ملت‌ها که داعیه جهان‌داری دارند، یک آرزو است که ملتی دارای تاریخی...
کد خبر: ۱۴۲۹۸
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: وزیر کشور گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت عظیم‌الشان را تهدید یا از مسیر اسلام و ارزش های انقلابی منحرف کند

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در کنگره یکصدمین سالگرد شهادت رئیس‌علی دلواری اظهار داشت: برای خیلی از کشورها و ملت‌ها که داعیه جهان‌داری دارند، یک آرزو است که ملتی دارای تاریخی باشکوه و ریشه‌های عمیق حماسی و الگوهای توأم با ایثار و شهادت داشته باشند.

\n\n

وی افزود: امروز اینجا جمع شدیم تا به دنیا بگوییم که این سرزمین دارای ریشه‌های عمیق است؛ ریشه‌هایی که طی هزاران سال استقامت کرده است و ملتی هستیم که دارای اصالت و هویت هستیم و ما ملت بزرگی هستیم و سرزمینی پرافتخار داریم.

\n\n

وزیر کشور ادامه داد: ما جمع شده‌ایم تا بگوییم که ملتی هستیم که موحدیم و تابع ائمه اطهار هستیم و ما دارای هدف هستیم و هدف ما برپایی پرچم مبارزه علیه ظلم است و می‌خواهیم به همه مظلومان کمک کنیم.

\n\n

وی اضافه کرد: از تاریخ پرافتخار این سرزمین کهن و اصالت و هویت تاریخی و اعتقادات دینی‌مان برای توسعه صلح جهانی و عدالت جهانی استفاده می‌کنیم.

\n\n

\n\n

تاریخ ایران پر از حماسه و تحول است

\n\n

به نوشته مهر، رحمانی فضلی تصریح کرد: به همه دنیا اعلام می‌کنیم تا زمانی که تعلق به ریشه‌ها و اعتقادات دینی راهنمای ما است و رهبری دینی هدایت‌گر ما است، در مسیر هدف به راهمان ادامه خواهیم داد.

\n\n

وی با بیان اینکه تاریخ ایران پر از حماسه و تحول است، گفت: گوشه گوشه جغرافیای ایران پر از افتخار و حماسه است و یکی از این حماسه مربوط به مقاومت و قیام مردم بوشهر و تنگستان در مقابل استعمار است.

\n\n

وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت عظیم‌الشان را تهدید یا از مسیر ارزش های خود منحرف کند، خاطرنشان کرد: بررسی این حماسه تاریخی نشان می‌دهد که استعمارگران چگونه به خود اجازه می‌دهند که در راستای تأمین منافع خود به سرزمین‌های دیگران دست‌درازی کنند و حقوق دیگران را ضایع کنند، خود را آقای دنیا بدانند و استعمار و استثمار کنند.

\n\n

وی افزود: اما در مقابل آن‌ها مردمانی هستند که با هدف مقدس در مقابل زور مقاومت کرده و استقامت می‌کنند و این ملت درسی می‌شود برای تاریخ و همه دنیا و درس به دنیا می‌دهد که ناگزیر به تغییر مسیر می‌شوند.

\n\n

بصیرت ویژگی بارز قیام رئیسعلی  بود

\n\n

رحمانی فضلی به مبارزات مردم استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: دلوار دارای معنی بسیار بزرگی است، شجاع و دلیر و وقتی این شجاعت و دلیری همراه با صفا و صداقت می‌شود معنای بسیار بزرگی می‌دهد.

\n\n

وی اضافه کرد: نگاهی به این حماسه بزرگ نشان می‌دهد که ۱۰۰ سال پیش در گوشه‌ای از این کشور و در شرایطی که با ضعف وسایل ارتباطی و بی‌اطلاعی از تاریخ جنگ جهانی و مناسبات کشور مواجه بودند، یک ملت به تحلیلی عمیق می‌رسد که استعمار شناسی را مبنای کار قرار دهد.

\n\n

وزیر کشور با بیان اینکه بصیرت یکی از ویژگی‌های مهم قیام رئیس‌علی و یارانش است، افزود: رهبران دینی در آن شرایط تمام تلاش خود را برای بصیرت‌بخشی به جامعه به کار گرفتند.

\n\n

وی با اشاره به تأثیر اعتقادات دینی و هدف مقدسی علمای دینی برای حفظ استقلال و امنیت و حریت کشور اشاره کرد و ادامه داد: مردم این منطقه با تبعیت از جریانات دینی و اعتقادات خود دست با مبارزه زدند و در مقابل ابرقدرت جهان مقاومت و استقامت کردند.

\n\n

مقاومت به عده نیست؛ به ایمان و هدف است

\n\n

رحمانی فضلی بیان کرد: مردم بوشهر در مقابل کسی که شبه‌قاره هند را به‌عنوان یکی از پایگاه‌های قدرت خود در اختیار داشت ایستادند، مردمی که دل درگرو خدا داشتند و عشق به وطن و مقاومت و استقامت کردند.

\n\n

وی با بیان اینکه مقاومت به عده نیست و بلکه به ایمان و هدف است، گفت: شکستن ابهت انگلستان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته قیام جنوب بود. وقتی نیروهای مردمی با مجاهدت شهید رئیس‌علی دلواری و یارانش و حضور و همراهی علمای دینی ایستادگی کردند، آن‌ها فرار کردند.

\n\n

وزیر کشور با بیان اینکه این پیروزی با مقاومت به دست آمد، اظهار داشت: این مقاومت در عرصه تاریخ ماندگار شد و درس و الگویی برای دیگران شد.

\n\n

\n\n

بوشهر پیشانی مقاومت در مقابل دول غرب است

\n\n

وی با بیان اینکه سراسر کشور پر از حماسه است افزود: جنوب و به‌ویژه بوشهر سنگر اصلی و پیشانی مقاومت در مقابل دول غرب است و اعتقادات دینی ما باعث شد تا این مقاومت در سال ۵۷ تجلی یافته و پیروزی انقلاب اسلامی به ظهور و بروز برسد.

\n\n

رحمانی فضلی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس نیز هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ایران در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح به پیروزی برسد ولی با تبعیت از امام و رهبری و با حفظ وحدت و با پیروی از رهبران دینی و داشتن فرماندهان شجاع به پیروزی رسیدیم.

\n\n

وی گفت: مقاومت بزرگ دیگر ملت ایران، مقاومت در مقابل تحریم‌های ظالمانه بود. هر یک از این تحریم‌ها و تهدیدها برای از بین بردن یک ملت کافی بود ولی مجموعه این تهدیدها و تحریم‌ها هم مقابل ملت ایران کارساز نشد.

\n\n

ما اهل منطقیم/ اگر نیاز باشد اهل مبارزه و جهادیم

\n\n

وزیر کشور به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: در این مذاکرات ایران یک طرف نشست و جهان هم در طرف مقابل؛ ما اعلام کردیم که اهل منطق و صلح و عدالت هستیم و اگر لازم شود اهل مبارزه و جهاد هستیم.

\n\n

وی با بیان اینکه کل جهان در مقابل این ملت سر تعظیم فرود آورده است، اضافه کرد: امروز نوبت آن است که در عرصه اقتصادی مقاومت و استقامت کنیم.

\n\n

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی

\n\n

رحمانی فضلی افزود: باید چنان الگویی از اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا ایجاد کنیم که برای همه ملت‌های تحت ستم الگو باشد و ثابت کنیم که در این عرصه مقاوم هستیم.

\n\n

وی تأکید کرد: دولت هم با تأسی از مقام معظم رهبری تمام اراده خود را معطوف به ساختن جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصادی با هدایت رهبری و مشارکت مردم خواهد کرد.

\n\n

وزیر کشور با بیان اینکه باید معنی مقاومت را در توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم ببینیم، گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را پای‌کار بیاوریم که در حوزه اقتصادی با سربلندی به دنیا اعلام کنیم که به خودکفایی و قدرت اقتصادی رسیده‌ایم.

\n\n

کنگره یکصدمین سال شهادت رییسعلی دلواری عصر روز چهارشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در بندر دلوار زادگاه این سردارمبارزه با استعمار انگلیس برگزار شد.

\n\n

علی دلواری (1261-1294 خورشیدی) آزادی خواه مشروطه طلب و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای متجاوز و استعمارگر انگلیس در جنگ جهانی اول بود.

\n\n

شهید رییسعلی دلواری در12 شهریور1294هجری شمسی در حالی که به نیروهای متجاوز انگلیسی در محله تنگ صفر بوشهر شبیخون زده بود از پشت سر مورد اصابت گلوله یک خائن قرار گرفت و در سن 33 سالگی به شهادت رسید.

\n\n

به همین مناسب با مصوبه شورای عالی انقلاب در سال 89 روز 12 شهریور به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است.

\n\n

هم اکنون مزار شهید رییسعلی دلواری در جوار حرم علی بن ابی طالب(ع) در وادی السلام در شهر نجف اشرف در عراق قرار دارد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر