سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۹۸۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: نخستین جشنواره ملی طرح‌های تولیدی، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دهیاری‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سهراب امیری‌نژاد از برگزاری نخستین جشنواره طرح‌های تولیدی، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دهیاری‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در راستای تقویت و تشویق دهیاری‌ها و صاحبان ایده در روستا‌ها و ایجاد انگیزه مضاعف در نهاد دهیاری، نخستین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها با رویکرد تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دهیاری‌ها طراحی و اجرایی شده است.
 
وی اهداف برگزاری جشنواره یاد شده را شناسایی و معرفی طرح‌های تولیدی دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و ظرفیت‌های روستایی، رونق تولیدات و معرفی تجارب موفق روستایی و گسترش آن به سایر روستا‌ها عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی دانش بومی و محلی، ایجاد خوشه‌های کسب‌وکار روستایی و تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در مدیریت محلی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره طرح‌های تولیدی، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دهیاری‌های استان بوشهر است.
 
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر با بیان اینکه طرح‌های ارسالی به جشنواره باید در دو سال اخیر اجرا شده باشد، ادامه داد: این طرح‌ها باید بر اساس معیار‌های دانش‌بنیان طراحی شده در ایجاد آن از دانش بومی استفاده شده باشد.
 
وی اضافه کرد: جلب مشارکت بانوان و جوانان و اقشار آسیب‌پذیر، همچنین منطبق بودن بر اهداف توسعه پایدار و ایجاد اشتغال از معیار‌های مهم پذیرش این طرح‌ها است.
 
امیری‌نژاد با تأکید بر مشارکت دهیاری‌های سراسر استان بوشهر در این جشنواره مهم، گفت: شیوه‌نامه شرکت در جشنواره طرح‌های تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دهیاری‌ها از طریق نشانی اینترنتی www.imo.org.ir در دسترس است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر