جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۳۰۳۰
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت:یکهزار نفر از کودکان این شهرستان در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خدمت وارنیش فلوراید را دریافت کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا محدثه فخرایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان عسلویه دارای ۸ هزار و ۱۱۸ نوجوان ۶ تا ۱۲ سال است که بیش ۱۰ درصد از آنان خدمت وارنیش فلوراید را در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به دسترسی دشوار به نوجوانان جهت ارائه خدمت وارنیش فلوراید، گلوگاه‌های شهرستان از جمله مکتب‌های قرآنی، کلاس‌های تابستانه، کانون‌های پرورشی فکری شناسایی و اقدامات لازم انجام شد.

فخرایی ضمن تاکید بر اهمیت وارنیش تراپی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان در سنین پایین یادآورشد: چسباندن موضعی وارنیش بر روی دندان‌های خشک باعث تقویت دندان‌ها و پیشگیری از تخریب مینای دندان می‌شود که این اقدام هر شش ماه یک‌بار به‌صورت رایگان در سطح مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان انجام می‌ شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بابیان اینکه برنامه کشوری طرح تحول سلامت دهان و دندان یکی از برنامه‌های اصولی و کاربردی در اهداف پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان است ادامه داد: نوجوانان باید قبل از وارنیش فلوراید مسواک بزنند چه‌بسا که بهتر است مسواک و خمیردندان را به همراه داشته باشند و تا ۲۴ ساعت پس از انجام وارنیش مسواک نزنند، ۲ الی ۴ ساعت بعد از وارنیش غذای گرم و سفت مصرف نکنند تا ماندگاری این ماده بر روی دندان تاثیر بهتری به‌جای بگذارد.

وی گفت: تمامی وارنیش های خریداری شده باکیفیت مطلوب در اختیار پرسنل قرار داده شده تا مردم شهرستان بهترین بهره‌وری را دریافت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر