چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۱۴۴
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴

فکرشهر: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: ۸۰ هزار متر مربع از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی بوشهر بازپس‌گیری شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، سید حسین حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرف قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی و متقاضی ایجاد واحدهای تولیدی متعهد است در مدت یک سال یا بر اساس برنامه زمان بندی ارائه شده مورد تأیید شهرک‌های صنعتی، با رعایت همه ضوابط و مقررات ساخت و ساز در شهرک، عملیات ساختمانی را به پایان رسانده و گواهی پایان کار دریافت کند.

وی افزود: در صورت عدم تحقق هر یک از تعهدات مربوط به متقاضی ایجاد واحد تولیدی اعم از عدم پرداخت مبلغ قرارداد، هزینه‌های خدماتی و نگهداری، هزینه‌های اختصاصی و سایر مطالبات، شرکت شهرک‌های صنعتی در مهلت مقرر حق فسخ قرارداد به اختیار و تشخیص خود را دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر اضافه کرد: بدیهی است در برخی موارد شرایط فعالیت متقاضی ایجاد واحد تولیدی، میزان منابع مالی، تعهدات ضمانت شده توسط وی و سایر مؤلفه‌های ملازم استقرار، امکان سپری کردن همه راه را برای متقاضی فراهم نمی‌کند و زمین در اختیار گرفته شده تبدیل به عرصه یک واحد تولیدی نمی‌شود، هرچند در پاره‌ای از موارد دلایل دیگری نظیر سوداگری نیز به این موضوع دامن می‌زند.

وی بیان کرد: در چنین مواردی شرکت شهرک‌ها مطابق اختیار منبعث از دفترچه قرارداد می‌تواند اراضی واگذار شده را باز پس گرفته و به تولیدکننده واجد شرایط دیگر واگذار کند.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته اراده بسیار جدی به پیشگیری از سوداگری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود داشته و همچنین نسبت به بازپس‌گیری اراضی که به طور قطع به تولید نخواهد انجامید، برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی گفت: بررسی عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در این زمینه نشان می‌دهد مجموع اراضی بازپس‌گیری شده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ میزان هشت هکتار در قالب ۱۸ فقره قرارداد فسخ شده است که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد.

شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با دارا بودن ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی و هزار و ۱۵۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸۰ واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم هفت هزار و ۱۲۰ نفر را در سراسر استان فراهم کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر