پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان گفت: تنگستان با داشتن 11 کتابخانه عمومی، سه کتابخانه شهری و هشت کتابخانه روستایی تنها 2 هزار عضو دارد که این امر از پائین بودن سرانه مطالعه در شهرستان تنگستان حکایت دارد.به گزارش فکرشهر، پرویز شعبانی در جلسه انجمن کتابخانه و نهضت مطالعه شهرستان تنگستان با اشاره به نقش کتاب در جامعه، اظهار داشت: امروز که فرهنگ غربی می‌خواهد از هر دری که توان دارد، وارد شود، می‌توانیم با فرهنگ‌سازی مطالعه، این توطئه را نیز مانند هر توطئه دیگر درهم بشکنیم.
کد خبر: ۱۴۳۴
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان گفت: تنگستان با داشتن 11 کتابخانه عمومی، سه کتابخانه شهری و هشت کتابخانه روستایی تنها 2 هزار عضو دارد که این امر از پائین بودن سرانه مطالعه در شهرستان تنگستان حکایت دارد.

به گزارش فکرشهر، پرویز شعبانی در جلسه انجمن کتابخانه و نهضت مطالعه شهرستان تنگستان با اشاره به نقش کتاب در جامعه، اظهار داشت: امروز که فرهنگ غربی می‌خواهد از هر دری که توان دارد، وارد شود، می‌توانیم با فرهنگ‌سازی مطالعه، این توطئه را نیز مانند هر توطئه دیگر درهم بشکنیم.

سرپرست بخشداری دلوار ادامه داد: کتابخانه عمومی دلوار با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، امیدواریم هرچه سریع‌تر مورد استفاده علاقمندان به کتاب و مطالعه قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان تنگستان نیز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، ابراز داشت: باید این شعار را به یک نماد واقعی درآوریم.

حجت‌الاسلام علی اندرزیان اضافه کرد: سرانه مطالعه غیردرسی در ایران دو دقیقه و در مقایسه با جوامع دیگر بسیار ضعیف است که باید علت پایین بودن سرانه مطالعه کتب غیردرسی را بیابیم.

وی بیان داشت: باید با فرهنگ‌سازی مطالعه زمینه پیشرفت و پویایی جامعه را فراهم کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان نیز در این جلسه عنوان داشت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و به مطالعه کتاب اهمیت زیادی می‌دهد.

عبدالرضا جمشیدی در پایان متذکر شد: کتابخانه‌های عمومی در شهرستان تنگستان باید بتوانند از فناوری‌های نوین در جهت کتابداری و مطالعه در سطح شهرستان تنگستان استفاده کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر