سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۲۹
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: با هماهنگی‌های انجام شده در زمان حاضر ۲ هزار فروشگاه از مجموع ۹۰ هزار فروشگاه کشور در این استان مجهز به سیستم کالابرگ الکترونیکی است.

به گزارش فکرشهر، مصدق کشاورزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای سال ۱۴۰۲ است که پس از دوره آزمایشی، به‌طور رسمی از ۱۳ خرداد برای سه دهک درآمدی پایین جامعه آغاز شد.

وی افزود: بر اساس این طرح در گام نخست، یارانه سه دهک درآمدی پائین جامعه ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد مشروط براینکه این افراد ۷۰ درصد یارانه خود را به صورت غیرنقدی کالا خرید کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: این درحالی است که در مرحله جدید سه دهک درآمدی پائین جامعه باید ۵۰ درصد یارانه خود را به صورت غیر نقدی خرید کنند و دولت مابه تفاوت قیمت را پرداخت می‌کند.

کشاورزی اظهار کرد: براین اساس یارانه بگیرانی که یارانه خود را به صورت غیرنقدی خرید می‌کنند می‌توانند یک ماه زودتر یارانه خود را دریافت کنند.

وی تاکیدکرد: استفاده از یارانه غیرنقدی از سوی افراد و پیوستن فروشگاه‌ها به سیستم کالابرگ الکترونیکی نیز به طور کامل اختیاری است همچنین کالاهای یارانه دار نیز از نظر کیفیت با سایر کالاهای غیر یارانه دار تفاوتی ندارد و هر فردی با از هر برندی می‌تواند استفاده کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اقدام دولت در خصوص کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های پائین جامعه اقدام بزرگ و مهمی به شمار می‌رود این درحالی است که آنطور که باید و شاید به اهمیت این طرح نیز پرداخته نشده است.

وی یادآور شد: امروز ۲۹ میلیون نفر از سه دهک پایئن جامعه و تا ۲ماه آینده یک جمعیت ۵۰ میلیونی به شرطی که ۵۰ درصد یارانه خود را به صورت غیرنقدی دریافت کنند ۱۱ قلم کالای اساسی را شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند، شکر و حبوبات را به قیمت سال ۱۴۰۱ می‌گیرند.

کشاورزی گفت: براین اساس هر اتفاقی در کشور رخ دهد دولت اجازه نمی‌دهد قیمت این ۱۱ قلم کالای اساسی مربوط به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر