پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۳۷۰۸
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس در شمال خراسان رضوی گفت: وزش باد، توفان شن و گرد و خاک، برای دومین روز متوالی موجب لغو حرکت قطار مسافربری محلی مشهد-سرخس در روز پنجشنبه شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی اردونی افزود: به واسطه شن زدگی روی ریل و تامین ایمنی مسافران حرکت ۲ رام قطار رفت و برگشت مشهد-سرخس و بالعکس نوبت صبح و حرکت قطار ساعت ۱۴ سرخس - مشهد لغو شد.

وی ادامه داد: حرکت قطار ساعت ۱۷ امروز مشهد -سرخس نیز به اعلام وضعیت جوی و تصمیم اداره کل راه آهن خراسان بستگی دارد.

معاون فرماندار سرخس اظهار کرد: به دلیل شدت گرد و خاک و ذرات آلاینده هوا دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد-سرخس کاهش یافته اما این جاده بر روی عبور و مرور وسایل نقلیه بسته نشده است.

اردونی افزود: بر اثر افزایش حجم ریزگردها در هوا و توفان شن طی دیروز و امروز ۱۶ نفر از شهروندان به واسطه نارسایی تنفسی به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده اند.

براساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس ۲۱۶ صندلی است و در مجموع در مرداد ماه روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است.

امروز هواشناسی خراسان رضوی در حالی بارش باران در نیمه شمالی استان را پیش بینی کرده است که از تداوم وزش باد شدید، پدیده گرد و غبار و توفان در شمال شرق و نیمه جنوبی استان طی امروز تا اوایل هفته آینده خبر داده بود همچنین این وزش باد به خصوص در جنوب شرق استان با ایجاد خسارت و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید پیش بینی شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم چهار مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد-سرخس در اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است و ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر