پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۳۷۹۷
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه به عنوان یکی از بسترهای مهم برای توسعه ظرفیت دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آماده راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رحمن دشتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه با مشارکت منطقه‌ ویژه اقتصادی انرژی پارس و وزارت نفت راه‌اندازی می شود و در مرحله نخست شرایط برای استقرار ۹ شرکت دانش بنیان فراهم شده است.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در پارک و سایر شرکت‌های داوطلب فعالیت در مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه می توانند درخواست خود را در پارک علم و فناوری خلیج فارس به ثبت رسانند.

دشتی ادامه داد: این مرکز می تواند بسترساز ارتباط موثر و پایدار واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر با صنایع نفت، ‌گاز و پتروشیمی باشد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر اکنون۱۶۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور فعال است که از این شمار ۲۷ واحد دانش بنیان و ۱۲ شرکت خلاق محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر افزود: واحدهای یاد شده با شناخت دقیق از نیازهای این استان در حوزه مختلف موفق به تولیداتی ارزشمند و دانش بنیان شدند.

دشتی افزود: شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان در شرایط تحریمی به عنوان پل ارتباطی موثر بین صنعت و دانشگاه می‌توانند ارمغان آور تامین نیازهای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از توان و ظرفیت متخصصان داخلی باشند.

وی یادآور شد: با به ثمر رسیدن افق‌های ترسیم شده در استان و برنامه‌های پارک علم و فناوری خلیج فارس شاهد افزایش قابل توجه اشتغال مولد در حوزه دانش بنیان استان خواهیم بود.

درحال حاضر ۶مرکز رشد در شهرهای گناوه، دشتستان، دشتی، تنگستان، بوشهر و مرکز رشد مشترک با دانشگاه خلیج فارس فعال هستند، که با اضافه شدن مرکز رشد عسلویه و مرکز رشد مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، تعداد مراکز به ۸ مرکز افزایش می یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر