سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
غیبت بدون دلیل موجه دو نفر از اعضای شورای اسلامی خارگ در10 جلسه اخیر شورا
فکرشهر: رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ گفت: شورا بر سر منافع مردم معامله گر نیست و تعارفی ندارد...
کد خبر: ۱۴۳۸۳۹
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹

فکرشهر:  رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ گفت: شورا بر سر منافع مردم معامله گر نیست و تعارفی ندارد.

به گزارش «فکرشهر»، «لطف اله علی پور» در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: علی رغم وجود بهترین فصل کاری شهرداری های کشور؛ در جزیره خارگ بدلیل نحوه عملکرد نامطلوب مدیریت شهری و بوجود آمدن نارضایتی کارکنان و شهروندان، متاسفانه باعث ناکارآمد نشان دادن زحمات شورای شهر در حوزه ی مدیریت شهری و عدم اجرای پروژه ها و بالتبع عدم جلب رضایت مردم جزيره شده است.

وی افزود: آنچه از نظرات ارایه شده شهروندان و نظر اکثر اعضای شورای شهر بر می آید عمده نابسامانی های موجود در سیستم شهرداری بی برنامگی و سو مدیریت شهری می باشد؛ که لازم است جهت شفافیت درخواست های مکرر مردم و اهالی رسانه نکاتی را مطرح نماییم.

علی پور ابراز داشت: متاسفانه از زمان شروع به کار شهردار تاکنون جزیره خارگ با آن غنای فرهنگی و اقتصادی از جهت مبلمان شهری، خدمات شهری، فرهنگی و نرم افزاری، خدمات عمرانی، خدمات اداره شهر متناسب با آرمان های انقلاب و برنامه ريزی، نه تنها توسعه ای درخور مردم صدیق و لایق خارگ نداشته است بلکه، با تقابل با مصوبات شورا که متناسب با نیاز شهر و نظر مردم بوده، در جهت تزریق امید در جامعه گامی برداشته نشده است.

رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ در ادامه تاکید کرد: باتوجه به این که بعد از گذشت دو سال از عمر شورای اسلامی شهر و حضور شهردار با انبوهی از تخلفات مواجه هستیم، علیرغم اینکه فرصت زیادی در اختیار مدیریت شهری طی تصدی در این پست جهت اصلاح امور و تمکین به اجرای قانون به ایشان داده شد اما، همچنان در برهمان پاشنه چرخیده و جز اتلاف وقت خدمتگزاری و تضییع بیت المال با بی توجهی به بودجه، بی اعتنایی به انجام پروژه های مصوب شورا، عدم شفافیت مالی برای اعضای شورا، عدم رعایت مصوبات عمرانی، فرهنگی و... شورای شهر و ایجاد نارضایتی و اختلاف بین پرسنل و ناامیدی بین مردم تغییری حاصل نشده است

علی پور افزود: با توجه به اینکه فرصت خدمتگزاری اعضای شورا به مردم اندک و برگشت ناپذیر است، نباید این فرصت ها از سوی شورا و شهرداری بدون هیچ نتیجه در جهت خدمت به مردم از دست برود لذا، شهردار و اعضای شورای شهر باید به قانون تمکین کرده و قانون را در  انجام وظایف به عنوان فصل الخطاب مورد پذیرش قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ تصریح کرد: لازم به ذکر است شهرداری متعهد به جبران ضعف عملکردی خود در دوسال گذشته و رعایت قوانین می باشد و مادامیکه نتواند با نهاد نظارتی خود تعامل و تسامح داشته باشد، امید به بهبود شرایط و تغییر رویه نیست لذا، برای جبران این خسارت و عقب افتادگی بایستی به خرد جمعی احترام گذاشت و قدر فرصت خدمتگزاری را دانست.

رییس شورای اسلامی شهر خارگ با بیان اینکه، از دی‌ماه سال گذشته به دنبال سروسامان دادن به وضعیت شهرداری بوده ایم ولیکن علی رغم همیاری و همراهی کامل با قصور و بی توجهی مدیریت شهری مواجه ایم، اضافه کرد: این امر کار را برای ادامه خدمت بسیار سخت کرده است.

علی پور افزود: متاسفانه در10 جلسه اخیر شورای اسلامی شهر، دو نفر از اعضای شورای شهر بدون دلیل موجه در جلسات شرکت نکرده اند و همین امر باعث از رسمیت افتادن جلسات شورا و در نتیجه عدم امکان رسیدگی به مشکلات ارجاعی مردم به شورا شده و قطعا حق شهروندان در این مقوله نیز تضییع شده است.

رئیس شورای اسلامی جزیره خارگ در پایان گفت: انتظار می رود نهادهای ناظر بر قانون شهرداری ها و شوراها به مشکلات شهر خارگ ورود کنند و ضمن رعایت قوانین مربوط و احترام به نظر شورای اسلامی شهر و مردم از حیف و میل بیت المال و تضییع حقوق عامه جلوگیری نمایند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر