شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۹۱۴
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر می‌گوید: همزمان با افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان، کشف و ضبط دستگاه‌های پرمصرف تولید رمز در استان با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، غلامرضا حشمتی با اشاره به افزایش دما و مصرف بی‌سابقه برق در استان در روز‌های اخیر بیان کرد: یکی از معضلات صنعت برق در سال‌های اخیر استفاده غیر مجاز از برق برای استخراج رمز ارز است.
 
وی افزود: با توجه به این‌که تعرفه برق خانگی در استان بوشهر از کمترین نرخ برخوردار است، این جاذبه را برای سودجویان ایجاد می‌کند تا از برق خانگی برای استخراج رمز ارز استفاده کنند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از کشف ۲۷ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در شهرستان دشتی و قطع انشعاب متخلف خبر داد و یادآور شد: تا کنون افزون بر ۳ هزار و ۶۱۰ دستگاه رمز ارز در استان شناسایی و کشف شده است.
 
وی عنوان کرد: هر دستگاه غیرمجاز رمز ارز ۲ تا ۳ کیلووات برق مصرف می‌کند که بیش از مصرف یک کولر گازی است و این موجب ناپایداری برق شبکه و تاسیسات می‌شود، به گونه‌ای که اگر در محیطی ۳۰ دستگاه رمز ارز باشد، معادل ۱۵ واحد مسکونی برق مصرف می‌کند.
 
حشمتی تاکید کرد: در زمان حاضر که در اوج گرما قرار داریم و فشار بر تاسیسات عمومی برق افزون‌تر است، مردم باید از استفاده غیر مجاز برق برای تولید رمز ارز خودداری کنند و از هم استانی‌ها هم انتظار داریم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با سامانه ۱۲۱ و شماره گویای حراست برق تماس بگیرند یا با مراجعه حضوری به کارکنان اداره برق اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر