چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در نشست خبری مدیران برق در برازجان مطرح شد:
فکرشهر: مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است/ یک پنجم اشتراکات و یک چهارم تجهیزات و منابع انسانی برق استان بوشهر در شهرستان دشتستان است/ باید فرهنگ سازی در این راستا صورت گیرد که اموال عمومی برای همه است/ سرقت ها، مشکل اساسی ما است؛ عاجزانه از همه تقاضای کمک در این راستا را داریم/ افرادی دوست دارند به شکل خیانت باری زندگی کنند و این مهم ظلمی به سایرین است...
کد خبر: ۲۰۰۳۰۱۶
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
فکرشهر

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است.

مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است

به گزارش «فکرشهر»، «پرویز فرزین پور»، امروز شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲ ـ در نشست خبری مدیران برق دشتستان در برازجان، اظهارداشت: با توجه به این که ۸۰ درصد مصرف برق استان بوشهر در بخش خانگی است، طرح بخشودگی مصرف انجام شد و با توجه مجموعه اقدامات، مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است.

وی بیان داشت: ۱۵ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط در دشتستان که برای برق پمپاژ جوی حاج مهدی بود احداث شد و همچنین، احداث ۳۳ کیلومتر خط برق ۶۶ کیلو ولت در دستور کار بود که علی رغم اینکه از وظایف ما نبود، اما برای آب جم از سیراف این کار را انجام دادیم.

فرزین پور افزود: در سال جاری، ۹۰۰ پنل خورشیدی به عشایر داده شده تا بتوانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند؛ همچنین مجوز احداث ۲۵۰۰ نیروگاه خورشیدی ویژه زیرمجموعه کمیته امداد و بهزیستی را گرفته ایم که امتیازات لازم به آن‌ها پرداخت شود.

مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است/ شرکت توزیع برق حدود ۴۰ میلیارد تومان از آموزش و پرورش طلب دارد/ در تابستان گذشته در بخش خانگی هیچ خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای نداشتیم/

شرکت توزیع برق حدود ۴۰ میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از همه مردم استان بوشهر خواست که «برای منازل خود از محافظ استفاده کنند تا از خسارات وارده از طریق شبکه برق جلوگیری شود» و اضافه کرد: شرکت توزیع برق حدود ۴۰ میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد.

یک پنجم اشتراکات و یک چهارم تجهیزات و منابع انسانی برق استان بوشهر در شهرستان دشتستان است

مدیر امور برق برازجان نیز در این جلسه گفت: ما حدود ۶۰ هزار اشتراک و ۶ منبع توزیع و ۲۵۰۰ ترانس توزیع برق داریم که وظیفه رساندن برق به مشترکین را انجام می‌دهند.

«حسین شمسی فرد»، بیان داشت: در هفته دولت، حدود ۳۹ میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم که برق رسانی به مناطق مختلف انجام شد و با این کار پایداری شبکه نیز به حداکثر رسید تا مشترکین دچار مشکل نشوند.

وی افزود: حدود ۲۵ کیلومتر تعویض شبکه برای پایداری بیشتر برق و جلوگیری از سرقت در شهر برازجان در حال انجام است که پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

مدیر امور برق برازجان بیان داشت: یک پنجم اشتراکات و یک چهارم تجهیزات و منابع انسانی برق استان بوشهر در شهرستان دشتستان است و حدود ۲۵۰ نفر در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است/ شرکت توزیع برق حدود ۴۰ میلیارد تومان از آموزش و پرورش طلب دارد/ در تابستان گذشته در بخش خانگی هیچ خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای نداشتیم/

۲ سال است که به مناطق حاشیه ای برازجان هیچ گونه خدماتی نمی دهیم/وجود ۴۴۰۰ اشتراک غیرمجاز در شهر برازجان

شمسی فرد گفت: در شهر برازجان مناطق حاشیه نشینی داریم که قشر مستضعف، کاربری را تغییر داده و آن‌ها را مسکونی کرده اند و این مناطق بسیار زیاد است و با توجه به تصویب قانون ارائه خدمات به بافت‌های غیرمجاز در مجلس در سال ۱۳۹۶ قرار به ارائه خدمات موقت به آن‌ها شد و بنا بود این روند قطع شود که این مورد  توسط متولیان زمین و مسکن انجام نشد و ما نیز ۲ سال است که هیچ گونه خدماتی به آن‌ها نمی‌دهیم.

مدیر امور برق برازجان ادامه داد: ۴۴۰۰ اشتراک غیرمجاز در شهر برازجان وجود دارد که این افراد حدود ۷۰ میلیون کیلووات هزینه به شبکه وارد می‌کنند و همین برق‌های غیرمجاز مشکلاتی را نیز به وجود آورده اند.

وی با بیان این که «برق برازجان میلیارد‌ها تومان طلب دارد که وصول آن نیز بسیار مشکل است»، اضافه کرد: ۱۲ درصد از مشترکین قائل به رعایت مصرف برق نیستند و بالاتر از الگو مصرف می‌کنند.

او توضیح داد: از سال گذشته تا امسال، از رمز ارز‌های غیرمجاز استان ۸۵۰ مورد آن در دشتستان بوده که بخش اعظم این معضل در استان است و در هفته گذشته نیز ۹ دستگاه کشف شد و حدود ۴ میلیارد تومان از طلب‌های برق مربوط به رمزارزهاست.

در تابستان گذشته در بخش خانگی هیچ خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای نداشتیم 

شرکت توزیع برق حدود ۴۰ میلیارد تومان از آموزش و پرورش طلب دارد/ در تابستان گذشته در بخش خانگی هیچ خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای نداشتیم/۲ سال است که به مناطق حاشیه ای برازجان هیچ گونه خدماتی نمی دهیم/وجود ۴۴۰۰ اشتراک غیرمجاز در شهر برازجان/ سرقت ها، مشکل اساسی ما است/  برق‌های غیرمجاز در شهرستان دشتستان بسیار زیاد است

شمسی فرد اظهارداشت: در تابستان گذشته در بخش خانگی هیچ خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای نداشتیم و در برق، ما به خود می‌بالیم که چنین کاری انجام دادیم و در حال تغییر و تعویض لامپ‌های سطح شهر به ال‌ای دی و سایر لامپ‌های کم مصرف هستیم تا مصرف را به حداقل برسانیم.

وی افزود: مشترکین این نکته را توجه داشته باشند که در ۳ ماه پایان سال نرخ برق شامل تخفیف نبوده و به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

سرقت ها، مشکل اساسی ما است/ عاجزانه از همه تقاضای کمک در این راستا را داریم

مدیر امور برق نواحی شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: ما شش مدیریت زیرمجموعه داریم که شامل ۵۱۳۲۰ اشتراک خانگی، تجاری، کشاورزی و سایر موارد می‌شود.

«محمدرضا پرویزی» با بیان این که «۴۸ خط عمومی و ۸ خط اختصاصی داریم که در حال خدمت رسانی به مردم هستند»، ادامه داد: با توجه به کمبود کالا‌هایی که در سطح کشور وجود دارد، وقتی سرقتی صورت می‌گیرد مجبور به بازسازی محل مورد سرقت هستیم که این مورد مشکل اساسی ما است و این بازسازی‌ها بسیار هزینه بر و زمان بر است و مشکلات دیگری نیز به وجود می‌آورد و نمی‌توانیم خدمات را به سایر مشترکین ارائه دهیم.

وی گفت: سرقت‌ها به گونه‌ای است که همه امور را مختل کرده است و عاجزانه از همه تقاضای کمک در این راستا را داریم.

پرویزی بیان داشت: در حال خدمت رسانی به ۷ شهر و ۱۲۴ روستا هستیم و این خدمات با وصول مطالبات انجام می‌شود و تقاضا داریم مردم قبض‌های برق خود را پرداخت کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به آن‌ها ارائه دهیم.

مدت خاموشی در استان بوشهر به ۱۱۶ دقیقه رسیده است/ شرکت توزیع برق حدود ۴۰ میلیارد تومان از آموزش و پرورش طلب دارد/ در تابستان گذشته در بخش خانگی هیچ خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای نداشتیم/

باید فرهنگ سازی در این راستا صورت گیرد که اموال عمومی برای همه است 

مدیر امور برق نواحی شهرستان دشتستان توضیح داد: ۲۲ هزار لامپ در حوزه مدیریت برق نواحی وجود دارد و هر لامپ حدود ۴۰۰ هزار تومان و یک پایه چراغ حدود ۳ میلیون تومان هزینه دارد؛ حالا حساب کنید یک درصد از این لامپ‌ها نیاز به تعویض داشته باشند؛ ببینید چه هزینه‌ای برمی دارد؟!

وی ادامه داد: باید فرهنگ سازی در این راستا صورت گیرد که اموال عمومی برای همه است و مردم خود نیز بر روی اموال خود تعصب داشته باشند و نگذارند به آن‌ها آسیب برسد.

برق‌های غیرمجاز در شهرستان دشتستان بسیار زیاد است/ افرادی دوست دارند به شکل خیانت باری زندگی کنند و این مهم ظلمی به سایرین است

پرویزی افزود: زمینه فراهم است و برق‌های غیرمجاز در شهرستان دشتستان بسیار زیاد است و این مشکل آسیب‌های زیادی به مردم و سیستم برق رسانی وارد می‌کند و افرادی دوست دارند به شکل خیانت باری زندگی کنند و این مهم ظلمی به سایرین است.

وی اضافه کرد: با مدیران مدارس صحبت کرده ایم و گفته ایم با توجه به میزان مصرف برق آنها در سال ۱۳۹۶، هر کس بتواند ۵ درصد کمتر برق مصرف کند هزینه برق آن‌ها را صفر خواهیم کرد.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر