پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر: البته وی در پاسخ به «فکرشهر» این را هم گفت که مبلغ اضافه شده، برای کل کشور یکسان و در واقع «به ازای کل کشور همین مبلغ بوده است و برای همه کشور همین ۴۶ ریال برای مشترکین به ازای هر کیلو مصرف، اضافه شده است»...
کد خبر: ۲۰۰۱۱۳۷
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به سوال «فکرشهر» گفت: مبلغ اضافه شده روی قبوض برق به عنوان بدهی، مصوب مجلس برای کل کشور بوده و به خاطر سازوکارها، الان روی قبوض اضافه شده است.

امسال سخت‌ترین تابستان و چند هفته، گرم‌ترین دما را به طور مستمر در کشور داشتیم

به گزارش «فکرشهر»، «غلامرضا حشمتی» در نشست خبری امروز خود ـ سه شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ ـ اظهارداشت: امسال سخت‌ترین تابستان را داشتیم و چند هفته، گرم‌ترین دما را به طور مستمر در کشور و ۳۶ بار رکورد اوج مصرف را داشتیم و این اراده جمعی مسوولین و همکاران و اصحاب رسانه بود که این وضعیت سپری شد و از همه تشکر می‌کنم.

وی گفت: حوزه برق خانگی یکی از سخت‌ترین حوزه‌ها در راستای تحقق مصرف برق است و هر سال و همیشه رشد حدودا ۵ درصدی در مصرف داشتیم که امسال با در نظر گرفتن تدابیر تشویقی و مدیریت مناسب در این حوزه، نه تنها افزایش نداشتیم که مصرف یک درصد نیز کاهش پیدا کرد.

غلامرضا حشمتی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۸۸ هزار قبضی که در بخش خانگی صادر شد، ۲۷ درصد مشترکین شامل پاداش شدند و سرجمع مجموعا بیش از ۶۴ میلیارد تومان در ۳ ماهه تابستان پاداش داده شد و از این تعداد، قریب به ۶۷ هزار قبض بستانکار شدند.

علت اعلام بدهی روی قبوض برق استان بوشهر/ به ازای کل کشور مبلغ اضافه شده یکسان بوده است/ پایگاه هوایی، پایگاه دریایی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی، لاوصول شده اند/ کاهش مصرف برق استان بوشهر در تابستان به اندازه یک نیروگاه متوسط/ امسال سخت‌ترین تابستان و چند هفته، گرم‌ترین دما را به طور مستمر در کشور داشتیم

حشمتی افزود: در حوزه اداری نیز، دولت از خود شروع کرد و شاهد رعایت قریب به اتفاق ادارات بودیم و در هفته‌های ابتدایی، برای ۲۰ دستگاه مجبور به اخطار یا قطعی برق شدیم و از همین راه، حدود ۳۰ درصد شاهد کاهش مصرف برق بودیم که ۴۰ مگاوات بود و بعد از تایم اداری، مصرف را کاهش داد.

وی ادامه داد: در بخش صنعتی نیز با توجه به شعار سال که رشد تولید بود، با برنامه ریزی که از طرف دولت انجام شد، برنامه ریزی بی عیب و نقصی انجام شد و ۱۲ ساعت در طول هفته قطعی داشتیم و این همکاری بین برق و صنعت صورت گرفت و شاهد نظم و انضباط خوبی بودیم و ۶ ماهه اول سال شاهد رشد تنها ۱۰ درصدی افزایش مصرف بودیم که این نشانگر همراهی حوزه صنعت بود.

کاهش مصرف برق استان بوشهر در تابستان به اندازه یک نیروگاه متوسط

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع در ساعت اوج بار که از ۱۱ تا ۱۷ است، ما به طور متوسط ۲۰۰ مگاوات از پیک مصرف کاهش دادیم که این مقدار معادل یک نیروگاه متوسط برق است.

غلامرضا حشمتی گفت: در شش ماهه اول امسال، ۱۱۳۶۳ اشتراک جدید فروخته ایم و این مقدار به میزان مصرف کنندگان اضافه شده اند که بیش از ۹ هزار اشتراک مربوط به بخش خانگی است.

وی ادامه داد: در حال هوشمند کردن کنتور‌ها هستیم و کار برای ۳۵ هزار کنتور انجام شده و امسال نیز برنامه داریم ۱۰ هزار کنتور هوشمند دیگر برای مشترکین نصب کنیم و این تعداد همگی رایگان انجام شده است.

حشمتی درباره برق چاه‌های کشاورزی نیز گفت: چاه‌های کشاورزی موظف هستند در ساعت پیک مصرف رعایت کنند و کنتور همه آن‌ها هوشمند شده تا این مساله در این حوزه کاملا انجام گیرد.

وی همچنین گفت که در حوزه اجرای پروژه ها، در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه داشتیم و امسال در شش ماهه اول سال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده است و افزود: در زمان باقی مانده سعی داریم این مقدار را به هزار میلیارد تومان برسانیم.

رتبه های کشوری برق استان بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان داشت: یکی از مواردی که در رضایت مندی مردم تاثیرگذار است، کاهش خاموشی است که امسال براساس ارزیابی توانیر، استان بوشهر در کاهش ساعات خاموشی رتبه اول را در کشور به دست آورده است و از نظر قرارگیری در تایم خاموشی در کشور، رتبه ۷ را به دست آورده ایم و امسال به ۱۶۰ دقیقه خاموشی رسیده است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش داشته ایم و در بهبود کیفیت ولتاژ نیز رتبه دوم کشور را به دست آورده ایم و در رشد سرمایه گذاری رتبه ۸ کشور را داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه وصول، وضعیت خوبی نداریم و از بین ۳۹ شرکت برق کشور، از آخر پنجم هستیم.

حشمتی توضیح داد: یکی از چالش‌های ما، وصول مطالبات است؛ هر چقدر مبلغ کمتر باشد، وصول آن آسان‌تر است، ولی میزان مبلغ برق مصوبه کشوری است و نرم افزاری محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مبلغ قبض مشترک، میلیونی شده یا مشترک رعایت مصرف نکرده و یا کنتور خراب است که در صورت خرابی نیز مشترک باید به اداره برق مراجعه کرده و درخواست بررسی کنتور کند و همکاران آن را چک می‌کنند.

علت اعلام بدهی روی قبوض برق استان بوشهر/ به ازای کل کشور مبلغ اضافه شده یکسان بوده است/ پایگاه هوایی، پایگاه دریایی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی، لاوصول شده اند/ کاهش مصرف برق استان بوشهر در تابستان به اندازه یک نیروگاه متوسط/ امسال سخت‌ترین تابستان و چند هفته، گرم‌ترین دما را به طور مستمر در کشور داشتیم

قبوض برق پایگاه هوایی، پایگاه دریایی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی، لاوصول شده است

او افزود: قبوض برق پایگاه هوایی، پایگاه دریایی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی، لاوصول شده است و در حال رایزنی‌های کشوری برای تهاتر و وصول مبالغ هستیم و این چند ارگان هستند که میزان بالای بدهی برای چند سال اخیر دارند جدای از این چند ارگان وصول ما ۹۵ درصد است.

غلامرضا حشمتی گفت: تولید برق در استان بوشهر میزان ۳۵۰۰ مگاوات است در صورتی که مصرف استان ۲۲۵۰ مگاوات است و در زمان پیک بار نیز اضافه تولید داریم، اما شبکه برق کشوری است و پس از تولید به شبکه کشوری رفته و دوباره به استان برمی گردد.

علت اعلام بدهی روی قبوض برق استان بوشهر/ به ازای کل کشور مبلغ اضافه شده یکسان بوده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره اضافه شدن مبلغی در قبوض برق مردم استان بوشهر به عنوان بدهی و توضیح بدهی بابت سوخت نیروگاه، توضیح داد: بهمن یا اسفند سال قبل بود که مجلس افزایش قیمت برق را مصوب کرد و ۴۶ ریال به ازای هر کیلو وات به قیمت برق اضافه شد که در مجموع به قیمت کنونی رسید است.
وی ادامه داد: مثلا اگر کسی ۵ هزار کیلو برق مصرف کرده بود، می‌شد مبلغ ۵ هزار کیلووات ضرب در ۴۶ ریال و به همین ترتیب.

حشمتی بیان داشت: اردیبهشت ماه این مصوبه به ما ابلاغ شد و تا ما آمدیم سازوکار آن را روی سامانه صدور قبض اعمال کنیم شد آخر خردادماه و این مبلغ روی قبوض تابستان اعمال شد و من که بررسی کردم، متوسط افزایش قیمت برای استان شد زیر ۵۰ هزار تومان به ازای هر مشترک؛ حالا یکی ممکن است پر مصرف باشد و بشود ۱۰۰ هزار تومان و یکی هم کم مصرف باشد و بشود ۱۰ هزار تومان.

وی ادامه داد: مکاتباتی هم دیوان محاسبات با ما داشت که چرا قانون را اجرا نکرده اید و اگر هم اجرایش نمی‌کردیم باید می‌رفتیم و در دستگاه‌های نظارتی پاسخ می‌دادیم، چون تکلیف قانونی دولت و مجلس است. در قبض‌ها هم به صورت بدهی اعلام شده، چون آیتم دیگری در سامانه صدور قبض که برای کل کشور قبض صادر می‌کند، نبود که بشود آن را گنجاند، ولی در جزییات قبض اگر لینک پایین را باز کنیم، می‌بینید که پایینش توصیح داده ایم که این مابه التفاوت ۴۶ ریال مصوب مجلس برای نرخ سوخت است.

غلامرضا حشمتی اضافه کرد: این یک بار بود و امیدواریم که امسال دوباره مبلغی اضافه نکنند چرا که این پول می‌رود به حساب خزانه و فقط تیر و ترکش‌ها و گرفتاری هایش برای ما است.

البته وی در پاسخ به «فکرشهر» این را هم گفت که مبلغ اضافه شده، برای کل کشور یکسان و در واقع «به ازای کل کشور همین مبلغ بوده است و برای همه کشور همین ۴۶ ریال برای مشترکین به ازای هر کیلو مصرف، اضافه شده است».

حشمتی درباره قطعی برق شهرک‌های صنعتی و خانوار‌هایی که ان جا ساکن هستند نیز گفت: اگر با اداره برق هماهنگی‌های لازم انجام شود، عدم قطعی خواهیم داشت.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر