چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: سیستم بانکداری و اقتصاد ایران دچار بیماری و کمای اقتصادی است.\n \nبه گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مدیران بانک مهر اقتصاد استان بوشهر با تشکر از مسئولین بانک مهر اقتصاد از توجه به مقوله فرهنگ در کنار حوزه اقتصاد، با بیان اینکه اساساً بانکداری در علم اقتصاد از همان بدو ایجاد تاکنون دچار تحولات عظیمی شده است، اظهار داشت: بانک‌ها در دوران قبل به‌غیر از حوزه نگهداشت به‌عنوان قلب پالایش اقتصادی مطرح بودند ولی اکنون در جامعه بین‌الملل هم به‌عنوان حافظ، هم قلب و هم عقل اقتصادی مطرح هستند.
کد خبر: ۱۴۴۰۲
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: سیستم بانکداری و اقتصاد ایران دچار بیماری و کمای اقتصادی است.
\n 
\nبه گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مدیران بانک مهر اقتصاد استان بوشهر با تشکر از مسئولین بانک مهر اقتصاد از توجه به مقوله فرهنگ در کنار حوزه اقتصاد، با بیان اینکه اساساً بانکداری در علم اقتصاد از همان بدو ایجاد تاکنون دچار تحولات عظیمی شده است، اظهار داشت: بانک‌ها در دوران قبل به‌غیر از حوزه نگهداشت به‌عنوان قلب پالایش اقتصادی مطرح بودند ولی اکنون در جامعه بین‌الملل هم به‌عنوان حافظ، هم قلب و هم عقل اقتصادی مطرح هستند.

\n\n

وی با بیان اینکه بانک در حوزه اقتصاد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، افزود: تمامی سیاست‌های اقتصادی راهبردی کشورهای پیشرفته اقتصادی جهان از طریق بانک‌ها اعمال می‌شود.

\n\n

صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه سیستم بانکداری و اقتصاد ایران دچار بیماری و کمای اقتصادی است، عنوان داشت: بانکداری در ایران هم در حوزه سند چشم‌انداز و سیاست راهبردی و هم در عرصه اجرا، نظارت و بازتولید پروژه‌های نوین بانکی، دچار بیماری جدی است.

\n\n

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر گفت: در حوزه نظری بانکداری هم در قوانین و سیاست راهبردی و هم در حوزه نگاه اسلام به حوزه بانک دچار مشکل هستیم.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی بیان کرد: در عرصه بانکداری نیازمند یک تحول جدی هم در حوزه اسلامی کردن و هم در حوزه سیاست راهبردی و مدیریت و نظارت هستیم.

\n\n

صفایی بوشهری با بیان اینکه بانکداری در ایران نیازمند یک تحول اساسی است، اظهار داشت: از برآیند وجود بانک در عرصه مطالعات اقتصادی، کشف می‌شود که بانک‌های ایران از جهات فقه اقتصادی، سیاست راهبردی، مدیریت دانش‌بنیان و نظارت و تحولات به‌روز اقتصاد دچار مشکل هستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر