جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۰۹۴
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵

فکرشهر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش بیماران قلبی و تنفسی در روزهای گرم استان گفت: در سه روز گذشته 29 مورد بیماری قلبی و تنفسی به مراکز درمانی توسط اورژانس انتقال داده شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید حسین موسوی، با اشاره به افزایش دما هوا در استان، اظهار داشت: مردم به ویژه کودکان، مادران باردار و بیماران قلبی، عروقی و تنفسی از قرار گرفتن در معرض فضای باز و هوای گرم پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه شدت گرما سبب تشدید ضایعات قلبی می‌شود، گفت: خوشبختانه در 3 روز گذشته اعزام تیم اورژانس به سبب گرمازدگی افراد گزارش نشده، ولی انتقال بیماران قلبی، عروقی و تنفسی به مراکز درمانی ثبت شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از اعزام 29 مورد بیمار قلبی و تنفسی به بیمارستان خبر داد و بیان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر در 3 روز گذشته که دمای هوا افزایش قابل توجهی داشت 17 مورد بیماری قلبی و عروقی به بیمارستان‌ها انتقال داده است.

موسوی با بیان اینکه 3 تن از بیماران یاد شده زیر 50 سال و مابقی بالای 55 سال سن دارند، گفت: در این مدت 12 مورد بیمار تنفسی توسط تیم‌های اورژانسی به بیمارستان‌های استان بوشهر انتقال داده شد که 3 بیمار زیر 50 سال و مابقی بالای 70 سال بودند.

وی اضافه کرد: 5 مورد ضعف در مأموریت‌های تیم‌های اورژانسی در همین بازه زمانی مشاهده می‌شود که 2 مورد زیر 40 سال و مابقی بالای 60 سال گزارش شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در 3 روز گذشته یک‌ هزار و 765 تماس به اورژانس 115 استان بوشهر گرفته شد که منجر به اعزام 365 آمبولانس شد و در اعزام تیم‌های اورژانسی هیچ مورد گرمازدگی اعلام نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر