دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۱۸۷
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های انجام شده و هماهنگی با مجموعه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن پنج هزار نفر از جامعه ایثارگران این استان در قالب نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها مشمول دریافت زمین می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نعمت‌الله غلامپور اظهار داشت: از این شمار جامعه ایثارگر چهار هزار نفر در شهر‌ها و هزار نفر نیز در روستا‌های این استان مشمول دریافت زمین می‌شوند.

وی افزود: ایثارگرانی که فرم جیم آن‌ها سبز باشد مشمول دریافت زمین می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: براین اساس اسامی ایثارگران شامل همسران و فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسران جانبازان متوفی که تاکنون زمین دریافت نکرده‌اند و فرم جیم آن‌ها قرمز نیست به اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن داده شده است.

به گفته غلامپور مرمت و بهسازی گلزار شهدا از مهمترین برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است که با پیگیری‌های انجام شده پس از ۱۰ سال امسال ۳۶ گلزار شهدا در این استان با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار زیر پوشش طرح مرمت و بهسازی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده سال آینده نیز ۴۰ تا ۵۰ گلزار شهدای استان که نیاز به بهسازی دارند مرمت می‌شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: تلاش می‌شود گلزار شهدای مراکز شهرستان‌ها به صورت ویژه دیده شود و در این بخش مشکلی از نظر تامین اعتبار در این مجموعه وجود ندارد.

وی در خصوص ایجاد حق پرستاری برای خانواده ایثارگران در استان بوشهر اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ خانواده و امسال این رقم به ۱۲۰ پرونده افزایش داده می‌شود.

غلامپور با اشاره به انجام اقدام جهادی در خصوص درمان ایثارگران استان بوشهر در سال گذشته گفت: پارسال پایش سلامت همه ایثارگران این استان انجام شد و براین اساس حق پرستاری خانواده ایثارگرانی که زمین‌گیر هستند، جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها بالا است و تاکنون موفق به دریافت حق پرستاری نشده اند شناسایی و تلاش می‌شود تا پایان سال این پرونده‌ها به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه برگزاری سه نوبت کمیسیون پزشکی در سال جاری باعث افزایش این جمعیت نسبت به سال‌های پیش از آن شده، گفت: به طور میانگین پنج میلیون تومان به هر خانواده مشمول دریافت حق پرستاری پرداخت می‌شود.

به گفته غلامپور پارسال پرونده‌های کمیسیون پزشکی در استان بوشهر به صفر رسید و امسال هم بر حسب پرونده‌هایی که به دست ما می‌رسد کمیسیون تشکیل می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر