دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۰۵
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، مراسمی در شرکت پتروشیمی جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، مراسمی برای تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه های محلی جزیره خارگ با حضور دکتر بهمن بهزادی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره این شرکت، مهندس مسعود انصاری مدیر مجتمع و سایر روسای واحدها در سالن کنفرانس کنترل روم نیز برگزار شد.

 در ابتدای جلسه کلیه خبرنگاران یک به یک نقطه نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را به سمع و نظر جمع حاضر رساندند و سپس، رؤسای واحدها برخی از اقدامات انجام گرفته را توضیح دادند و در ادامه، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارگ در این مراسم اهمیت توجه به رسانه ها و قشر خبرنگار را یادآور شد و در سخنانی ابراز امیدواری کرد که فضای ارتباطی و تعامل بین شرکت های صنعتی و رسانه های گروهی بیش از پیش تقویت شود.

دکتر بهمن بهزادی در این مراسم ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، فرا رسیدن روز خبرنگار را به خبرنگاران آزاد اندیش، نیک سرشت و شجاع و صادق تبریک گفت و اظهار داشت: در طول سال خبرنگاران به جهت فعالیت های حساس خود با چالش های مختلفی روبرو می شوند که بعضا این چالش ها با خطراتی نیز همراه است، اما انگیزه ی رسیدن به مقصد نهایی باعث می شود این چالش ها پشت سر گذاشته شود.

وی یکی از رسالت های مهم خبرنگاران را تلاش برای صیانت از منافع ملی و منطقه ای دانست و گفت: اصحاب رسانه به عنوان پُلی میان مردم و مسوولین نقش غیرقابل انکاری در تامین منافع ملی و منطقه ای دارند و به همین جهت می توانند با ایفای نقش موثر خود در بزنگاه های حساس به کمک جامعه بیایند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارگ افزود: از روز اول فعالیت در این شرکت عهدی بستیم تا مادامی که خدماتی در داخل جزیره خارک قابل تامین است، تامین آن خدمات از سایر نقاط استان را جایز نمی دانیم همچنین تا زمانی که خدماتی در داخل استان و کشور قابل تامین است با رعایت شرایط رقابت پذیری و کیفیت، تامین آن موارد خارج از استان و کشور نیز پذیرفتنی نیست و باید برای کمک به خودکفایی و حمایت از ساخت و تولیدات داخلی اقدامات لازم صورت گیرد. 

پتروشیمی خارگ باید بیشتر به مردم شناسانده و معرفی شود

بهمن بهزادی با عنوان اینکه در بخش استخدام بزرگ‌ترین جراحی تاریخ صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ در پتروشیمی خارگ انجام گرفته است، گفت: طبق آمار، بیشترین نسبت نیروی بومی در ایران در پتروشیمی خارگ اتقاق افتاده است و در واقع از مجموع کل نیروهای این شرکت بالغ بر ۷۵۰ نیروی بومی در شرکت پتروشیمی مشغول به کار هستند که پیش از این اقدام عمده این نیروها بصورت پیمانکاری، ساعتی ، روزمزد و غیره فعالیت می کردند که همه نیروها طی یک فرایند مشخص به صورت مستقیم جذب شرکت شده اند تا به صورت یکپارچه ادامه خدمت کنند و بساط پیمانکاری کاملا از شرکت برچیده شد که امنیت خاطری برای همگان به ارمغان آورد.

وی خاطر نشان کرد: جذب نیروی بومی به قدری برای‌ ما اهیمت داشته که حتی برای تکمیل کادر خود در دفتر تهران نیز از نیروی بومی خارک استفاده کرده ایم.

مدیرعامل پتروشیمی خارک با اشاره به خبرهای خوبی که در راستای پروژه های در دست اقدام وجود دارد تأکید کرد: با جلوگیری از سوزاندن میلیون‌ها مترمکعب گاز ارزشمند در مشعل‌ تأسیسات نفتی به‌دنبال تبدیل آنها به‌عنوان خوراک طرح متانول ۲ پتروشیمی خارک هستیم، همچنین بخش‌های جانبی از جمله نیروگاه، آب‌سازی، اسکله و جاده‌ها، استحصال زمین و آماده‌سازی انجام و بعضی از تجهیزات مهم شامل کمپرسورهای طرح خریداری و در انبارهای مجتمع پتروشیمی خارک قرار دارند و باوجود فراز و نشیب‌های متعدد درنهایت با تلاش های صورت گرفته مجوز لازم بجهت آغاز عملیات اجرایی گرفته شده است.

بهزادی با پراهمیت دانستن زیرساخت های آموزشی خاطرنشان کرد: با کمک واحد آموزش پتروشیمی خارگ و حمایت از زیرساخت های آموزشی و آموزشگاه های سطح شهر خارگ، مجوزهای لازم برای برگزاری دوره های تخصصی HSE در آموزشگاه فنی و حرفه ای خلیج فارس اخذ گردیده و منبعد به کمک این آموزشگاه دوره های HSE برگزار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارگ در پایان، از تلاش برای اخذ مجوز جذب نیرو از سوی هیات مدیره با اولویت استخدام نیروی بومی هستیم خبر داد و اضافه کرد: در راستای تحکیم خانواده پرسنل پرتلاش پتروشمی پس از پیگیری های مداوم درنهایت انعقاد قرارداد با شرکت هواپیمایی قشم ایر نهایی و از ابتدای شهريورماه سال جارى پروازهای تهران، شیراز و اصفهان به خارگ و بلعکس از روز جمعه به روزهای چهارشنبه هر هفته تغییر خواهند کرد همچنین، پروازهای بوشهر و اهواز به خارگ و بلعکس کماکان از طریق شرکت هواپیمایی کارون نیز از روز جمعه به روزهای چهارشنبه هر هفته صورت می پذیرد.

در بحث فعالیت های اجتماعی، پتروشیمی خارگ حرف اول را می زند

در ادامه این مراسم، مهندس مسعود انصاری مدیر، مجتمع پتروشیمی خارک ضمن تبریک روز خبرنگار به تبیین رسالت و حساسیت فعالیت های رسانه ای پرداخت.

انصاری با تایید صحبت های مدیرعامل شرکت در خصوص لزوم توجه به منافع ملی تاکید کرد: ممکن است گاهی در برخی موضوعات منافع چند شخص یا چند حزب تامین نشود ولی منافع کل کشور در اجرای این موضوعات باشد، در این لحظات است که خبرنگاران می توانند با ایفای نقش خود به کمک منافع ملی بشتابند و با روشنگری، افکار عمومی را با اجرای این موضوعات همراه کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه مستند سازی و حمایت از فعالین این عرصه در خارگ حمایت خواهیم کرد و سعی می کنیم برای انجام این کار بی شک اولویت را به افراد واجد شرایط در خارک بدهیم.

مدیر مجتمع ضمن اشاره به اینکه ما در شرکت پتروشیمی خارگ از گذشته تا به امروز در حوزه ورزش و حمایت های ورزشی هیچگونه درخواستی را بی پاسخ نگذاشته و جواب منفی نداده ایم، افزود: در بحث فعالیت های اجتماعی پتروشیمی حرف اول را می زند چه بسا همه درخواستی مردمی ، نهادها و ارگان های متفاوت و آمار و ارقام ها خود گواه این مهم نیز هستند.

وی اضافه کرد: از زمان حضور مدیرعامل جدید و در راستای بهبود ارائه خدمات و وظایف اجتماعی این شرکت کمیته های متعددی تشکیل شده اند که اهم مسائل و موارد در آنها بصورت دقیق بررسی و کارشناسی می شوند تا به بهترین شکل ممکن بتوان به صورت منصفانه ای حمایت های کافی و لازم را در سطح جزیره به ثمر برسانیم، همه سعی و کوشش ما در خصوص رفع مشکلات مردم شریف خارک در این است که همانطور که تا بدین لحظه شاهد بوده ایم هیچ مسله ای بی پاسخ باقی نماند و در حد توان و آنطور که شرایط اجازه بدهد از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مسعود انصاری تولید و توزیع گاز رایگان و نگهداری از زیرساخت های گاز خانگی و مصرفی شهر خارک را یکی دیگر از اقدامات شرکت پتروشیمی در راستای انجام وظایف و خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای ایمن نگه داشتن تجهیزات و محیط گازپرکنی و تولید گاز خانگی براساس قیمت فعلی دلار، سالانه مبلغی که بیش‌ از ۴۵ میلیارد تومن برآورد شده است در این راستا هزینه می شود تا کپسول گاز رایگان و سالم به دست شهروندان برسد.

مدیر مجتمع پتروشیمی خارگ نسبت به سهمیه استخدام های و جذب نیرو در این شرکت خاطرنشان کرد: سهمیه پتروشیمی برای هرگونه استخدام در سطح کشور جداگانه است لذا، در صنعت نیروها با قابلیت ها و تخصص های خاص مورد نیاز است که لازم است جوانان بومی خود را بیش از پیش ارتقا داده تا بتوان در صورت نیاز از آنها استفاده کرد؛ کما اینکه برای جذب نیرو روال این است که، استعلامات لازم از بخشداری جزیره و اداره کار صورت می گیرد که در صورت عدم وجود تخصص مورد نیاز به ناچار نیروی کار در قالب آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

انصاری با نوید اینکه سعی می کنیم از سوی واحد آموزش شرکت دوره های تخصصی روابط عمومی را برگزار کنیم‌ گفت: به صورت غیرمستقیم بخش اعظمی از برق سطح جزیره خارگ را پتروشیمی تامین می کند.

وی توضیح داد: گاز کلیه نیروگاه‌های گازی خارگ را پتروشیمی تامین می کند که در صورت از سرویس خارج بودن کارخانه این گاز به موقع تامین نخواهند شد و برق جزیره با مشکلات زیادی مواجه می شود، برای کمک به تامین برق شهر همیشه سعی بر این بوده که حتی تعمیرات دوره ای و الزامی کارخانه را نیز به نحوی انجام دهیم که سبب کاهش گاز مصرفی توربین‌های گازی تولید برق سطح جزیره نگردد.

او افزود: در راستای مشارکت مردم بومی و حمایت از آنها، کلیه معاملات، مناقصات و مزایده های عمومی علاوه بر درج در روزنامه که امری قانونی است به همه مسولین مربوطه در جزیره، بیلبوردها و سکوهای پیام رسان اطلاع داده می شود. 

مهندس انصاری در‌پایان صحبت های خود گفت: ضمن استقبال از کلیه نقدهای سازنده همه تلاش مان را خواهیم کرد تا نواقصات را رفع کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، در پایان این نشست، کلیه خبرنگاران از قسمت های مهم کارخانه مثل بخش های تولیدی متانول ، اسکله صادراتی، واحد گوگرد سازی، مخازن صادراتی جدید و قدیم، واحد جذب و تفکیک، مرکز کنترل تولید و کمپرسورها دیدن نمودن و در انتها با اهدای هدایایی به مناسبت روز خبرنگار، از تلاش های اصحاب رسانه جزیره خارک تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر