پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۱۸
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پیگیر نهایی کردن تفاهم با سرمایه‌گذاران برای اجرای آزادراه بوشهر- شیراز هستیم.

به گزارش فکرشهر، سید محمود دستغیبی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور ساخت مسکن در استان بوشهر صورت گرفته و طرح‌های مسکن ۹۹ ساله و خودمالکی در دست اجرا است.

وی با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده در ۱۲ شهر استان بیان کرد: بافت‌های فرسوده در هشت شهرستان استان وجود دارد که تلاش می‌شود خدمات عمومی در این مناطق افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد به منظور ساخت مسکن در شهرهای استان هزار و ۲۶۶ هکتار اراضی در شهرهای استان الحاق شده و ۲ هزار و ۷۷۰ هکتار نیز در مرحله شورای عالی شهرسازی است.

وی همچنین از تأمین زمین برای ساخت مسکن در روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر تأمین زمین و ارائه تسهیلات، مشوق‌هایی را ارائه می‌کند تا زمینه توسعه مسکن فراهم شود.

دستغیبی ادامه داد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، هزار و ۳۰۰ قطعه زمین واگذار شده است.

وی با اشاره به وجود هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک در استان بوشهر افزود: هزار و ۴۹۶ مورد بازرسی و بازدید از این بنگاه‌ها صورت گرفته که ۳۶ واحد تاکنون پلمب شده و ۱.۸ میلیارد تومان جریمه تعزیرات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: گران‌فروشی، عدم نصب برچسب نرخ‌نامه و نداشتن گواهی و پروانه فعالیت از مهمترین تخلفات این بوده است.

وی افزود: ساماندهی بافت‌های فرسوده، ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده، ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها، اصلاح شبکه آب، کمک به ساخت مراکزی همچون مدرسه، مراکز درمانی و مسجد و… از دیگر خدمات است.

دستغیبی با بیان اینکه راه‌آهن بوشهر- شیراز در مراحل نهایی تهاتر است تاکید کرد: پیگیر نهایی کردن تفاهم با سرمایه‌گذاران برای اجرای آزادراه بوشهر- شیراز هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر