سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در نشست با خبرنگاران:
فکرشهر: آب شهرستان دشتستان از سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد ارتقا داشته است/ مجوز داروخانه های شبانه روزی برای همه بخش ها صادر شده اما هیچکس حاضر به راه اندازی داروخانه در این شهرها و بخش ها نشده است/ سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی به شکایات بهداشت و درمان است می‌تواند بسیاری از مشکلات ما و مردم را برطرف کند...
کد خبر: ۱۴۴۲۳۵
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: پزشک خانواده در شهر برازجان اجرایی شده و خدمت در آنها نزدیک به رایگان است و اگر از طریق این مراکز به بیمارستان معرفی شوند، آنجا نیز خدمات نزدیک به رایگان خواهد بود.

به گزارش «فکرشهر»، «ماریا خویشدوست»، در نشست خبری مدیران حوزه سلامت شهرستان دشتستان، امروز شنبه ۲۱ امرداد ۱۴۰۲، اظهارداشت: امسال در هفته دولت، پروژه هایی برای افتتاح داریم که در کمتر از یکسال به بهره برداری خواهد رسید که از این جمله می‌توان به ۲ خانه بهداشت «درنگ» و «قراولخانه» اشاره کرد که برای اولین بار صاحب خانه بهداشت شده اند.

وی ادامه داد: پانسیون پزشکان «نظرآقا»، پایگاه اورژانس جاده ای «بوشکان» و سالن چندمنظوره «سعدآباد» نیز از پروژه هایی است که در هفته دولت آغاز خواهد شد؛ همچنین، آزمایشگاه شیمی، پانسیون «بوشکان»، مرکز ناباروری «رویان» که دولتی است واقع در کلینیک «ولایت» و… از جمله دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

خویشدوست افزود: پروژه هایی نیز در حال ساخت داریم که ۴ مورد آن خیرساز و ۵ مورد دولتی است که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند و امیدواریم در دهه فجر بتوانیم آنها را به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۷ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی نیز برای شهرستان خریداری شده است.

بیش ترین فوتی های دوران کرونا در دشتستان، افراد فشار خونی و دیابتی بودند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان این که «در راستای بازدید از اماکن و مغازه ها، بررسی های زیادی انجام گرفت»، اضافه کرد: این بررسی ها در مجموع به بیش از ۳۰ مورد پلمب منجر شده است.

وی افرود: جذب ۴۳ پزشک عمومی برای بخش های مختلف شهرستان از دیگر کارهایی است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در یک سال گذشته انجام داده است.

خویشدوست گفت که «خدمات زیادی در حوزه های مختلف زیر نظر شبکه بهداشت و درمان از خدمات بهداشت و سلامت و اورژانس گرفته تا بررسی وضعیت تغذیه کودکان به شهروندان ارائه شده است»، و افزود: فشارخون و دیابت، بیشترین دغدغه ما در دشتستان است و در دوران کرونا نیز بیشترین فوتی از این افراد بود و در شهرستان بیش از ۲۵ هزار نفر افراد مبتلا به این بیماری ها را داریم.

مزایای اجرای طرح پزشک خانواده در برازجان

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان داشت: موضوع پزشک خانواده در دستور کار قرار گرفته و با ایجاد پایگاه هایی شامل ماما، مراقب سلامت و پزشک عمومی در برازجان چند مرکز فعال شده اند و در حال پیگیری برای راه اندازی سایر پایگاه ها نیز هستیم و نکته این پایگاه ها این است که خدمت در آنها نزدیک به رایگان است و اگر افراد از طریق این مراکز به بیمارستان معرفی شوند، آنجا نیز خدمات نزدیک به رایگان خواهد بود.

ماریا خویشدوست این را هم گفت که «کلینیک دندانپزشکی شبکه بهداشت به بخش خصوصی واگذار شده اما مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و از آنجا که با آنها قرارداد داریم، می توانند با قیمت مناسب خدمات دریافت کنند».

وی افزود: در طرح «کمکم کن» که برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان دشتستان برای پیشگیری از افسردگی ایجاد شده است، مردم می‌توانند رایگان خدمات روان پزشکی دریافت کنند.

آب شهرستان دشتستان از سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد ارتقا داشته است

وی درباره نقش بهداشت در حوزه سگ های بلاصاحب هم گفت: طرح جمع آوری سگ های بلاصاحب با همکاری شهرداری در حال انجام است و به گفته شهروندان شاهد کمتر شدن آنها هستیم.

خویشدوست ادامه داد: در بحث بهداشت محیط، نظارت بر آب شهرستان دشتستان از جمله کارهایی است که روزانه انجام می‌شود و اگر مشکلی پیش آید، تا زمان رفع مشکل، همکاران ما در اداره می مانند و آن را رفع می‌کنند و آب شهرستان دشتستان از سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد ارتقا داشته است و در جاهایی که لوله کشی آب شده، ۹۵ درصد سلامت آب وجود دارد و همکاران ما در حال کار بر روی محل هایی هستند که از آب انبار و سایر موارد استفاده می‌کنند.

رییس بهداشت و درمان دشتستان افزود: محل قبلی جمعه بازار برازجان، محل نامناسبی بود و با همکاری شهرداری به محل جدید منتقل شد و مسائل بهداشتی آن را بررسی خواهیم کرد و در خصوص عبور برق فشار قوی و دکل برق در محل جدید جمعه بازار نیز که با سلامت مردم سر و کار دارد، حتما ورود کرده و بررسی خواهیم کرد.

مجوز داروخانه های شبانه روزی برای همه بخش ها صادر شده اما هیچکس حاضر به راه اندازی داروخانه در این شهرها و بخش ها نشده است

او درباره بیمارستان برازجان نیز گفت: اعتقاد داریم بیمارستان ها باید به بهترین شکل ممکن و با استاندارد ساخته شوند و در همین راستا، فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان هم در حال انجام است و احتمالا طی ۴ سال آینده به پایان برسد.

خویشدوست ادامه داد: قراردادی در حال بسته شدن است و سیستم فاضلاب بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز قرار است به روزرسانی شود و حتی بتوان بعد از آن، از آب تصفیه شده استفاده کرد.

وی افزود: برای دفع پسماندهای عفونی نیز با شرکت خصوصی قراردادی امضا شده و بررسی هایی از طرف ما انجام می‌شود اما اگر کسی دید که این کار درست انجام نگرفته، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرد تا بررسی دقیق تری انجام گیرد.

او درباره کمبود داروخانه در بخش های مختلف شهرستان دشتستان نیز اظهارداشت: مجوز داروخانه های شبانه روزی برای همه بخش ها صادر شده اما هیچکس حاضر به راه اندازی داروخانه در این شهرها و بخش ها نشده است.

رییس بهداشت و درمان دشتستان درباره کمبود شیر خشک و داروهای دیگر در شهرستان نیز گفت: این موارد بارها پیگیری شده و درباره برخی داروها، مشکل کمبود، کشوری است و مابقی موارد را نیز مردم می‌توانند با تماس با شماره ۱۹۰ عنوان کنند.

سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی به شکایات بهداشت و درمان است می‌تواند بسیاری از مشکلات ما و مردم را برطرف کند

ماریا خویشدوست، اضافه کرد: سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی به شکایات بهداشت و درمان است می‌تواند بسیاری از مشکلات ما و مردم را برطرف کند و ازشهروندان تقاضا دارم اگر با مشکلی مواجه شدند، شکایات خود را ثبت کنند تا سیستم بررسی کرده و مشکل حل شود و به طور مثال می‌توان به نبود دارو یا پزشکانی که زیرمیزی می گیرند، اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر